fredag 2 december 2011

Recension: Bree Tanners andra liv //Zozzo

Titel: Bree Tanners andra liv
Serie: Twilight (?)
Författare: Stephenie Meyer
Sidor: 167
Utgiven: Juni 2010
Förlag: B Wahlströms
ISBN: 9789132159213

Boken handlar om Bree som är en nyfödd vampyr från den tredje boken i Twilight, Ljudet av ditt hjärta. I Bree Tanners andra liv får man läsa om hur hon levde under sitt korta liv som vampyr. Eftersom jag redan har läst Twilight så visste jag redan hur boken skulle sluta. Man kan välja själv om man vill läsa den som en fristående bok eller ifall man vill läsa den efter man har läst Ljudet av ditt hjärta.

Jag tycker att boken var väldigt sorglig och fantastiskt bra, fast den var för kort. Jag hade velat läsa mer. Jag kommer ihåg när jag läste ut sista boken i Twilight serien, hur ledsen jag blev över att serien var slut. Så läser man ut denna och så känns det precis likadant. Som att nu är verkligen allt över. Jag tycker att denna boken räknas in som en femte bok i Twilight-serien.

Det jag tycker om bäst med Stephenie Meyers böcker är att hon skapar olika personligheter till alla karaktärerna. Hur många gånger har jag inte läst en bok då det är flera olika personer, fast att alla beter sig exakt likadank. Så jag tycker att Stephenie Meyer lyckas väldigt bra. Jag hadde förväntat mig att Bree skulle vara ungefär som Bella. Men nej, hon var raka motsatsen. Boken är väldigt bra skriven. Om man har läst Twilight borde man verkligen läsa denna boken också.

Betyg: 8/10
//Zozzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar