onsdag 1 juli 2015

Maze Runner: I dödens stad //Emme


Titel: Maze Runner: I dödens stad
Författare: James Dashner
Förlag: Semic
Antal sidor: 328
ISBN: 9789155261948


Handling: (från Semic förlags hemsida)
LÄS INTE FÖLJANDE TEXT OM DU INTE LÄST DE TIDIGARE BÖCKERNA

De har tagit ifrån Thomas allt: hans vanliga liv, hans minnen och nu hans enda vänner. Världen är full av kaos och han har skaffat sig övermäktiga motståndare. Men Thomas fiender vet inte att han har fler minnen av sitt tidigare liv än de tror. Han minns tillräckligt mycket för att veta att man har ljugit för honom. Tillräckligt mycket för att göra uppror.
Thomas överlevde labyrinten. Han överlevde vansinnets öken. Han är redo att ge vad som helst för att rädda sina vänner. Men sanningen kan vara det som slutligen krossar honom.

Handling: 
Och så var plötsligt den spännande serien över.
Jag hatar det lika mycket varje gång en bra bokserie plötsligt tar slut. Som tur var kunde jag känna mig nöjd med hela serien efteråt och jag kände att författaren hade gjort ett mycket bra jobb (vilket inte händer alltför ofta- tyvärr).
Precis som med de två andra böckerna sträckläste jag denna fram till sista sidan. Jag kan tyvärr inte säga att den här var lika bra som den andra boken i serien, men den var fortfarande riktigt bra. Hela serien är lite manipulerande och det dyker upp nya saker hela tiden och saker och ting faller på plats väldigt enkelt och snabbt, vilket jag älskar.

Jag kan inte säga tillräckligt många gånger hur mycket jag längtar till filmerna. Första filmen överträffade verkligen mina förväntningar, och nu är jag så sjukt sugen på att se hur de lyckas få James Dashners extraordinära böcker till dystopiska filmer.
Har man inte läst serien ännu bör man pallra sig iväg till närmsta bibliotek/ ev bokhandel och få med sig ett exemplar av denna underbara trilogi! ^^

Och ett stort tack till förlaget Semic för recensionsexemplaret! :)

Betyg: 4/5 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar