söndag 19 augusti 2012

Recension: Catching Jordan //Zozzo

What girl doesn't want to be surrounded by gorgeous jocks day in and day out? Jordan Woods isn't just surrounded by hot guys, though-she leads them as the captain and quarterback of her high school football team. They all see her as one of the guys and that's just fine. As long as she gets her athletic scholarship to a powerhouse university.

But everything she's ever worked for is threatened when Ty Greeen moves to her school. Not only is he an amazing QB, but he's also amazingly hot. And for the first time, Jordan's feeling vulnerable. Can she keep her head in the game while her heart's on the line?




Titel: Catching Jordan
Författare: Miranda Keneally
Förlag: Sourcebooks Fire
Utgiven: December 2011
Antal sidor: 283
ISBN: 9781402262272


Innan jag började läsa den här boken hade jag sett en massa recensioner där den fick väldigt bra betyg, så jag hade ganska höga förväntningar. Tyvärr hade jag nog lite väl höga förväntningar...

Jag tycker verkligen om den, det gör jag. Fast mina förväntningar drar nog ner lite av betyget. Aldrig har jag varit intresserad av fotboll, men jag gillar verkligen boken ändå. Något som jag störde mig lite på var nog huvudpersonen ibland. Och vad det är jag som jag störde mig på vet jag inte. Hon var väldigt rolig, och jag gillade hennes stil, men hun hon gjorde till sig ibland i närheten av Ty var ganska irriterande. Äh, jag vet inte... :/ Henry var ju underbar. Verikligen. Och jag hade aldrig kunnat ana hut boken skulle sluta. Jag trodde att jag visste hur den skulle sluta, men nej. Jag förstod dock efter halva boken vad som skulle hända. Hehe.

Att läsa om fotboll var väldigt intressant. Jag är inte sportintresserad och läser därför aldrig böcker som har med fotboll att göra. Men amerikansk fotboll verkar väldigt häftigt nu när jag läst denna boken. Jag funderar till och med på att hitta någon bra film som handlar om bara amerikans fotboll nu. Heheh. Men ja. Vad kan jag säga? Det hände hela tiden någonting så jag tröttnade inte. Men ibland kändes det lite tråkigt eller överdrivet. Annars var det en helt okej bok som jag verkligen gillade. Och jag rekommenderar den starkt! Läs den, ni kommer inte ångra er! :)

Första meningen: I once read that fotball was invented so people wouldn't notice summer ending.

Betyg: 4/5

//Zozzo

4 kommentarer:

  1. Svar: Okej, fotoflexer är väldigt bra förutom att det kan vara lite krångligt ibland... xP

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har precis startat upp en bokblogg. Kika gärna in om ni har lust! :)

    SvaraRadera
  3. funderar på att läsa den, får se om det blir så. Den verkar ju rätt bra :)

    SvaraRadera