fredag 17 augusti 2012

In Zozzo's Mailbox (12) //Zozzo

Halloooj!

Jag har samlat ihop lite nya böcker under de senaste veckorna :)

I juni vann jag ett bokpaket på Unga Böcker där jag vann dessa böckerna:

* Min pappa är snäll och min mamma är utlänning av Emmy Abrahamson
* Välkommen hem av Johanna Lindbäck (Jag har redan läst denna, men den var så bra!)
* Flyga högt av Katarina von Bredow (Ja, även denna har jag läst, men den var också väldigt bra ^^)

Tack för böckerna, Unga böcker! :)

När jag var i Karlskrona träffade jag en författare som heter Kim M. Kimselius. Hon reser och hittar fakta om platsen hon besöker och skriver sedan böcker om det med sann fakta. Eftersom min mamma älskar fakta (...) så slutade det med att vi köpte 9 böcker av henne. När jag börjar skolan ska vi läsa om andra världskriget så vi köpte en bok om det också :)

* Jag är ingen häxa (Handlar om Häxjakterna på 1800-talet)
* Mayafolkets hemlighet (Handlar om Mayafolket...)
* Tillbaka till Pompeji (Handlar om en vulkan)
* Svarta döden (pesten)
* Theos Pompeji (om en vulkan)
* Den gömda Inkastaden (Om Inkafolket)
* Snapphaneresan (Om snapphanar)
* På liv och död i andra världskrigets skugga
* Faraos förbannelse (Om Farao)

Och eftersom vi köpte 9 böcker av henne så fick vi en....
KOPP! Jag var den enda som fick en under den signeringen hon gjorde. Wiii, och visst ja. Alla böckerna vi köpte av henne är signerade :)

Dessa köpte jag när jag och Emme cyklade till en bokaffär som det tar ungefär 2 timmar att cykla till. Den mysigaste platsen i världen ^^
* En dag av David Nicholls (jag har denna i Excess-format, men det GÅR INTE att läsa, det är så otroligt ... liten text eller nåt. Det är lättare att läsa den i pocket istället ;))
* Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper

Dessa har jag hört ska vara ganska bra, så dessa passade jag på att köpa :) (Det var antingen dessa eller Fifty Shades of Grey...)
* Switched
* Torn
* Ascend
av Amanda Hocking

*Fated av Alyson Noël
Denna har jag varit ganska nyfiken på sedan den kom ut. Jag har bara läst den första boken i The Immortal-serien som också är skriven av Alyson, och jag har för mig att jag gillade den väldigt mycket :)

Det var allt. Är det någon här som har läst några av dessa? Vad tycker ni om dem? :) //Zozzo




5 kommentarer:

  1. Switched! Torn! Ascend! Älskar dem! Läste Switched tidigare detta året och Torn och Ascend nu i somras och de är verkligen bra :D
    Omslagen är ju så snygga också :)
    Sen Flyga högt och Välkommen hem gillar jag också :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Ja, lite bättre i alla fall ;) Fast tyvärr är skärpan ändå sämre när man laddar upp den på bloggen än innan... ;D

    SvaraRadera
  3. Svar: I början använde jag pizap (pizap.com), men då blev de så små så nu använder jag mig av fotoflexer (fotoflexer.com) istället! Du då? :)

    SvaraRadera
  4. På riktigt?! *high five* jag älskar Linkin Park är dock väldigt besviken på deras nya album, de flesta av låtarna var samma fast med annan text kändes det som, men jaja jag ska sluta babbla nu, haha xD

    SvaraRadera
  5. Älskar Kimselius böcker! De är jättespännande :) hoppas att du kommer att gilla dem

    SvaraRadera