torsdag 23 augusti 2012

Lite information //Emme

Nej jag har ju inte bloggat på ett tag. Inte gjort recensioner, inte ens svarat på kommentarerna. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

Jag har vart borta på 5 dagars läger.
När jag sen kom hem blev det skola..
Och ja, nu är det åttan som gäller. Om ni minns när Zozzo gick i åttan, så vet ni vad som väntas från mig nu. Åttan sätter så stor press på en, och jag kommer satsa 110% på skolan detta året. Jag vill nå mina mål, och därför kommer bloggandet och läsningen få ta smällen. 

Jag kommer försöka logga in då och då här och svara på era kommentarer.
På kvällarna kommer jag läsa(tror inte det blir mer än 1 kapitel per kväll) och så småningom kommer förhoppningsvis en bok bli utläst haha ;)

Jag räknar med att jag kommer läsa ut c:a 1-3 böcker/ månad fram över.
I´m sorry. 

Jag har börjat läsa GONE. Kan säga att jag är heelt fast. GRYMT bra bok(och jag förstår inte varför jag väntade med att läsa?).
Läsningen kommer antagligen rulla på sådär i lagom tempo.. Men bloggningen kommer dessvärre ta den stora smällen :(

Ja lite sådär lagom uppdatering :)
Om det är något ni undrar över..
..Skicka iväg en kommentar vettja!;)
Jag kommer även blogga så ofta jag kan på min vardagliga blogg Felixiz .
Ni får gärna kika in där också när ni har tid :)

För övrigt..
Sommarlovet är över ja.  Har haft det trevligt, men fy så fort det gått..! Känner att allt vart en enda karusell som hållit på alldeles för länge.. En karusell med härliga och hemska minnen.. Men nu är det skolan som gäller. Vi hörs och ses, nästa gång ni hör av mig blir det en saftig recension att läsa kan jag lova!:) 

Avslutar inlägget med en bild från veckan. Somrigt  ^^

9 kommentarer:

  1. Började första året på gymnasiet och märker redan hur det tar på läsningen. Jag försöker också klämma in lite läsning när jag ha tid men skolan tar också på energin.

    Kul att du gillar Gone! Den finns på biblioteket på skolan så jag kanske borde ta och låna den...? Lycka till med skolan i alla fall och hoppas att du finner tid för bloggandet också :) längtar efter att få läsa din recension på Gone! :D

    SvaraRadera
  2. Första året jag får betyg, så tror inte jag heller kommer hinna läsa så mycket :)

    SvaraRadera
  3. Jag har utmanat dig till 8-intressanta-fakta-taggen :) Eller, er :)

    SvaraRadera
  4. Har också börjat åttan nu :)
    Har lovat mig själv att det här blir året då jag faktiskt blir nöjd med mina betyg, så om det blir som jag vill kommer åttan bestå av plugg, ridning, öva flöjt och förhoppningsvis hinner jag läsa ett antal bra böcker och va med kompisar nån gång ibland :)

    SvaraRadera
  5. Ehm... alltså¨jag fick bara D i engelska och det vet jag att jag kan höja, men kommer nog satsa ungefär lika mycket på alla ämnen. Förrutom bild... för det är inget jag känner att jag måste ha så bra i... bara jag blir godkänd :)
    Vilka ämnen kommer du satsa mest på då? :)

    SvaraRadera
  6. Sv: Oj, vilka ämnen... Har ingen aning faktiskt ;) Tror bara jag kommer göra allt för att åtminstone bli godkänd i allt ;)

    SvaraRadera
  7. Sv: Nej jag vet inte, får se efter jullovet när jag fått mina första betyg :)

    SvaraRadera
  8. Kommer också satsa mer på skolan går i nian nu så jag har lite press!

    SvaraRadera
  9. Sv: Haha okey :)
    Det ämnet som jag är helt klart bäst i är musik (kände mig riktigt egoistisk där) ;) men tror jag är hyfsat bra på engelska också.
    Vilket ämne är du bäst i då? :)

    SvaraRadera