fredag 2 december 2011

Del 11- Om de bara visste... //Emme

- Josefine! Är det du?!!

Jenny kramar om sin kusin. Se så rätt man kan ha..;)
- Jenny, jag ska cykla till hamnen nu. Ha det så kul!
Jag tar tag i min cykel och cyklar hem. Jag, mina föräldrar och några kompisar ska till hamnen idag. Det hade jag helt glömt bort! När jag kommer fram står mamma och pratar med grannen.
- Hej gumman! Vi tänkte fira midsommar här med grannen idag! säger min mamma och vinkar.
Juste! Det är ju midsommar om två dagar! Jag går in och byter om till vanliga kläder. Sen sticker jag ut i trädgården och märker att mina fyra bästa kompisar har kommit.
Anna- Ljushårig med gröna ögon. Michelle- Mörkhårig med blåa ögon. Miranda- Ljushårig med blåa ögon.
Angelika- Mörkhårig med bruna ögon.
Vi slänger oss på cyklarna och cyklar i lugn takt bort till hamnen. Havet ligger stilla och några fiskmän kommer in med sin båt i hamnen. På den lilla ängen vid hamnen går folk runt och äter glass. Alla affärer har öppet.
Vi går först in i bokhandeln där vi hittar massor av bra böcker. Men min mamma ropar på oss efter ett kort tag. Vi sätter oss på uteserveringen och äter spätta med pommes. Till efterrätt blir det en god glass.
Efter en runda uppe på kullen cyklar vi hem igen. Klockan är ungefär två och solen lyser starkt. Jag undrar vad Jenny och hennes kusin gör just nu. Kanske är de ute och rider...? När jag kommer hem tar jag och mina kompisar med oss badkläder och cyklar vidare till kiosken Bretzy. Vi handlar godis och sen tar vi strandvägen hem. Många är ute och går och hamnen är nu full av båtar som folk gör vid. Fiskmåsarna skriker och flyger omkring i hamnen. När vi kommer hem igen är klockan halv fem och mina kompisar åker hem. Jag sticker till stallet igen och rider ut en sväng med Molley. Jag är såå stolt över honom! Över det han gjorde idag. Jag rider ner till havet. Alla solare har gått hem och stranden är nästan tom. Det är bara några svanar som simmar lugnt ute på havet.
Molleys hovar sjunker djupt ner i sanden. Fyren långt ute i havet ger sitt sken på oss. Min mamma och pappa sitter redan där och erbjuder mig hallonsoda, som jag sveper på direkten. På andra sidan ligger Danmark. Det är fullt i Danmark längs horrisonten. Det ser så vackert ut. Molley tar plötsligt ett skutt och mitt glas flyger ur handen på mig. Moley springer ut i vattnet och skvätter runt omkring sig. Mina föräldrar tittar på varandra.
- Vad busig häst... säger pappa.
Om han bara visste...
Molley rider ut en bra bit och sen vänder han och kommer tillbaka med mig på ryggen förstås. När vi är uppe från vattnet rider jag hem med Molley till stallet. Varken Jenny eller Josse finns kvar...
Dock finns Frida där och hon står och väntar på mig i stallgången... Oj oj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar