söndag 29 juni 2014

Bucket List 2014 (1) //Zozzo

Hej hej!
Här kommer de första punkterna jag klarat av på sommarens Bucket List! Dessa har jag alltså gjort nu sedan sommarlovet började, så dessa har jag inte bara hunnit med denna veckan alltså :)


Jag, Emme, Johanna och en till kompis var på premiären av The Fault in Our Stars den 22/6. Vi alla älskade filmen och jag har för mig att vi alla fyra grät åtminstone någon gång. Själv satt jag och skrattgrät genom hela filmen. Den är så lik boken, så jag är väldigt nöjd. En så otroligt fin och underbar film och bok <3

Vampire Academy såg vi tillsammans direkt efter The Fault in Our Stars, som tyvärr blev en stor besvikelse. Jag och Johanna diskuterade bara alla saker de gjort fel i filmen, jämfört med boken och Emme somnade, så tja, ni kan gissa vad vi tyckte om filmen. Vi gav den hur som helst 3/10 och vi har i alla fall sett den :)


Som ett litet försent födelsedagsfirande för Emme hade vi två och 3 andra tjejer tältning tillsammans. Vi grillade maschallows över värmeljus, spelade kub, gick ner mot havet och köpte glass och åt pizza framför skräckfilmen "Chernobyl Diaries". Resten av kvällen spenderades framför ett spel som heter "Tjejkväll" haha. Vi hade det riktigt kul och mysigt och tillslut ville vi inte dela upp oss och sova i olika tält så det slutade med att vi 5 tjejer sov skoskav i ett 3-mannatält. En väldigt mysig dag och kväll!

Jag har under denna veckan hunnit läsa ut både Sätt mig i brand! av Tahereh Mafi och Dead Silence (The Body Finder #4) av Kimberly Derting på en dag! Åh vad härligt det är med sommarlov när man bara kan ta det lugnt och sträckläsa! ^^

Det bästa som hänt än så länge.... JAG VAR PÅ BRÅVALLA! Jag var där på torsdagen tillsammans med en kompis från klassen, då vi fick se Nero, Lana Del Rey, Den Svenska Björnstammen, Lewis Watson, Imagine Dragons, Iron Maiden, Dirty Loops, Anthrax, Clean Bandit, Dropkick Murphys, Ron Pope och... BRING ME THE HORIZON :'D

Ahhh att jag fick se Bring Me The Horizon igen känns så jäkla underbart <3 Och det var en sådan underbar stämning varje gång någon uppträdde. Alla sjöng med allt vad de kunde och det var bara så härligt! Jag har lyssnat på en låt av Dropkick Murphys seriöst varenda dag sedan sommarlovet började utan att veta att de skulle vara på Bråvalla, så när jag hörde låten spelas live av dem... Herregud den känslan. Jag flippade ur och WOW att DE VAR DÄR! Och nu nu nu nu hörrni!
JAG TRÄFFADE RON POPE!!! Alltså herregud. Jag fick ta foto med honom, prata med honom, hålla i hans DRICKA WOHOO (inte för att det är något speciellt att hålla i någon dricka egentligen men RON POPE HÖRRNI!!!)

Vi hade dessutom otroligt tur med vädret. Det var perfekt! Ni vet när man alltid tycker det är för varmt eller för kallt? Hela. dagen. var det precis lagom. Aldrig för kallt. Aldrig för varmt. Vindstilla... Jag och min kompis kom fram till att det måste bero på att Ron Pope var där och för att vi tycker han är lik en badass-Jesus. oH PRAISE JESUS HALLELUJAH!!!!

Jag flippar fortfarande ut här, men jag ska inte skriva alltför mycket haha. Det var allt som har hänt under mitt sommarlov än så länge! Hur har ni haft det än så länge under sommarlovet? Har ni hittat på något roligt? Berätta gärna! Det är bara kul att läsa om :D //Zozzo 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar