lördag 28 april 2012

Utmaning #1 //Zozzo och Emme

Första utmaningen vi fått är av Malin på Malins bokblogg. (Zozzo bestämde sig för att svara på frågorna ändå, hehe)
Vi har fått 3 utmaningar, så vi kommer ställa 11 nya frågor till 11 personer en gång och sen bara svara på resten av frågorna som vi får ;)

1. Om det börja brinna i ert hus och ni fick ta med er en sak, vad skulle det varit?
Emme: Min mobil, eftersom jag har många minnen där, och för att jag använder den till det mesta - hålla kontakt, ta foton och filma.
Zozzo: Min hårddisk, antar jag. Jag har en extra hårddisk där jag sparar ner ALLT. Foton, videos, filmer, musik, till och med gamla videos från min barndom. Så den är nog viktigast för mig!

2. Favorit bok som blivit film?
Emme: Hungerspelen!
Zozzo: Samma här, helt klart :)

3. Favorit film?
Emme: Jag skulle valt Hungerspelen, men förutom den så är det nog Klara, eftersom den är underbar och handlar om en tjej som strävar efter flera mål som hon tillslut lyckas med. Dessutom så rider hon och jag älskar hästar, så den filmen får det bli.
Zozzo: Hm, jag älskar verkligen Tomorrow when the war began! Både boken och filmen, men i detta fallet var nog filmen bättre.

4. 3 random saker om dig själv.
Emme:
* Jag är rädd för speglar. Jag har ingen aning om varför, jag klarar av att kolla på andra i en spegel, men jag tycker det är läskigt att se mig själv i speglar, av någon konstig anledning.
* Jag älskar hästar! Jag rider och vill ha en häst själv.
* Jag älskar naturen och havet, men avskyr insekter.
Zozzo:
* Jag skrattar åt allting! Och då menar jag verkligen ALLTING.
* Alla jag känner tycker jag är lugn på utsidan, men på insidan så får jag ofta panik, är skitsur eller skrattar ihjäl mig för någonting, trots att jag egentligen inte rör en min.

* Ibland när jag är otroligt glad, ledsen eller sur över någonting och det är folk i närheten så jag inte kan göra något åt det brukar jag skriva med mitt finger på byxorna. Jag tror jag har läst att någon i en bok också gör så (en av Sarah Dessen's böcker kanske?) men det är inte därifrån jag har fått det. Jag har typ alltid gjort så. Och det hjälper verkligen, jag undrar bara om det är någon som har märkt det ännu och vad de tror i så fall xD

5. Senaste pinsamma saken du gjorde?
Emme:
Det senaste jag kan komma ihåg är när jag var med en kompis och hade fika. Jag hade gäster hemma då och alla satt och fikade. Så skämtade min kompis precis när jag drack saft så jag råkade spotta ut saften över hela bordet. DET var pinsamt xD

Zozzo: HAHA, ni vill inte veta så otroligt många pinsamma saker jag gjort. Jag kommer dock inte ihåg det senaste.... Jag kan räkna upp några så får ni ett gott skratt. (Alla saker har hänt under 2011 och 2012) x)


* (Detta är det senaste jag kan komma på) Jag hade lyssnat på en låt som hetter Therapy (Terapi) i en hel vecka. Så gick jag fram till min kompis och sa: Vi ska ha terapi imorgon istället för idrott, va?
Han: Terapi? Du menar teori? HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA
En annan: Vad?
Han: Hon frågade om vi skulle ha TERAPI när vi ska ha teori!
Den andra: HAHAHAHHAHAHAHAH
Jag: Ha-ha-ha.......
*facepalm*

* Alla satt helt tysta och skrev ett spanska prov, så helt plötsligt kurrade min mage ASHÖGT och några vände sig om. Efter lektionen frågade jag min kompis: "Hörde du min mage innan...?" Och hon sa: "SKÄMTAR DU? ALLA hörde ju, till och med jag! Och jag sitter ju ändå i andra sidan klassrummet."

* Förra året var jag och Emme på marknad, så skulle vi köpa något gosedjur till hennes syster (har jag för mig iaf) och så kommer en jättesöt kille i min klass och stirrar lite på oss. Liksom, varför köper de gosedjur? Sedan vinkar han lite till mig, och i ena handen håller jag i kassar så jag kunde inte vinka tillbaka med den handen, sen hade jag korv med bröd i den andra, så jag vinkade med handen som jag höll i korv med bröd i. Han lyfte lite på ögonbrynen. Man undrar ju vad han tänkte: Varför håller hon upp en korv med bröd mot mig? Så försöker jag säga "Hej" istället men har munnen full så det låter typ: PHWIEEJ. Emme bara asgarvade och killen i klassen bara skrattade, log lite och sa "PHEEEEJ tillbaka" och stack. Så fruktansvärt pinsamt, men vad skulle jag göra? -.-

* Jag skulle kasta ett papper i en soptunna så ramlade det inte i, utan fastnade på kanterna. Så skulle jag putta i den lite med foten och ja, vad hände? Jag snubblade till lite och fastnade med foten i soptunnan, ÅH GUD..... Min kompis hjälpte mig och asgarvade sedan åt mig. Bella Swan på hög nivå, japp....
Där fick ni ett gott skratt, eller hur?

6. Vad väljer du: att läsa en bok eller att se den som film?
Emme: Att läsa boken, såklart!
Zozzo: Jag gillar att läsa boken och sen se filmen för att se skillnaden mellan dem.

7. Din idol
Emme: En författare som heter Pia Hagmar. Jag tycker hon verkar trevlig, skriver bra böcker och har till och med fått sina böcker att göras till film!
Zozzo: Jag har inte direkt någon idol, men om jag måste välja någon så får det bli Jennifer Lawrence. Behöver jag ens säga varför? Hon är bara awesome, skitrolig och snäll. Allt!


8. Om du var en karaktär ur en bok, vem skulle det vara?
Emme: Jag skulle nog varit Johanna i Vem är du Johanna?
Zozzo: Hm.... Antagligen Violet från The Body Finder.


9. Varför skulle du vilja vara den karaktären?
Emme:  Eftersom hon gillar hästar lika mycket som jag och får uppleva så mycket fint.
Zozzo: För hon påminner lite om mig. Fast jag är förhoppningsvis inte lika gnällig. Jag vet inte, vi har en bra connection, typ. Det kanske inte hade varit så kul att hitta döda  (KUL?) men.... tja, jag tycker hon är ganska awesome ;) (förutom allt gnällande)

10. Har du en konstig egenskap? Ifall ja, vad?
Emme: Nej, det tycker jag väl inte.
Zozzo: Nope, jag är väldigt - väääldigt - onormal, men jag kan inte direkt komma på någon konstig egenskap just nu.

11. En sak som du gillar hos dig själv.
Emme: Att jag är bra på att lyssna på folk. När någon behöver hjälp så brukar jag vara bra på att lyssna och försöka hjälpa dem.
Zozzo: Ehm, ingen aning.... Att jag försöker med allt, antar jag. Som när jag skulle köpa en gitarr och ett keyboard och några sa: "Varför ska du göra det? Du kan ju inget av det?" Men jag försöker ändå, och ger inte upp.

Det var alla frågorna här då. Väldigt långa svar kanske. Vi förväntar oss inte att ni ska orka läsa allt, vi bara gillar att svara på frågor xD

Antagligen har alla redan blivit utmanade... Så om ni inte orkar svara på fler frågor så är det okej. Det kanske är helt onödigt att utmana någon eftersom de flesta blivit utmanade. Så vi gör så här. Vi utmanar några som redan har blivit utmanade, så får ni svara på frågorna om ni vill ^^

Här är de som vi utmanar: Siis, Ella, Louise, Elisabeth, Andrea, Felicia (Felicias boktips), VynneTovaElin, Felicia (Flisans boktips), Ellen

1. Beskriv dig själv med 3 ord.
2. Vad gör du på fritiden förutom att läsa?
3. Vilket är ditt favoritcitat?
4. Vilken bok tycker du borde göras till film? Varför?
5. När började du läsa?
6. Om du hade fått välja mellan att vara blind eller döv, vad hade du valt, och varför?
7. Det pinsammaste som har hänt dig?
8. Vad är du mest rädd för?
9. Vad föredrar du mest av läsbok och ljudbok?
10. Vilken är den första boken du tänker på när vi säger bokstaven "T"?
11. Vilken är din favoritkaraktär (film, tv-serie eller bok) och varför?

Lite random frågor, men aja. Som sagt behöver ni inte svara på frågorna, det är helt okej :) //Zozzo och Emme

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Svar: Vad roligt! Jag tycker det är jättekul med alla frågor jag får;)

    SvaraRadera
  3. Svar: Jag har fått 99 frågor, alltså nio utmaningar ;) Fats alla inlägg har inte kommit upp ännu...

    SvaraRadera