onsdag 25 januari 2012

Nya böcker på biblioteket //Zozzo

Igår var jag på biblan ca 4 gånger. Och ja. Första gången jag kommer dit så ropar bibliotekarien att jag har telefon. (Vem skulle ringa mig på ett bibliotek?xD) Det visade sig vara någon som jobbade på ett bibliotek lite längre bort, och sa att hon inte kunde låna ut två böcker (The Iron King av Julie Kagawa och We'll Always Have Summer av Jenny Han) eftersom det var läromedel. Och jag blev såklart besviken. Jag hade längtat så mycket efter dem... Men så sa då bibliotekarien att hon ville be mig om en tjänst, att skriva ner böcker på engelska som de borde köpa in till biblioteket eftersom de behöver fler böcker på engelska och "litar fullständigt" på mig. (Haha). Och ni vet hur det är. Man ska skriva ner en massa bra böcker som man vill läsa, och så är det så många så man hoppar över några? Jo... Och jag glömde ju alla bästa typ... Divergent, till exempel. Jag glömde Divergent! Men hallå? Finns det nån hjärna där inne? Men jaja. Jag får väl helt enkelt köpa den själv (eftersom mamma gått med på att jag kan beställa böcker från adlibris, woho! Brukade köpa på akademibokhandeln som inte har de bästa, om man säger så). Men dessa är jag i alla fall helt säker på att jag bad bibliotekarien beställa:
Hur länge har jag inte längtat efter
att få läsa denna? ÄNTLIGEN!


* Anna and the french kiss - Stephanie Perkins
* Lola and the boy next door - Stephanie Perkins
* The Iron King - Julie Kagawa
* We'll always have summer - Jenny Han
* The dead-tossed waves - Carrie Ryan
* The dark and hollow places - Carrie Ryan
* Stay - Deb Caletti (ÄNTLIGEN!)
* Tempest - Julie Cross (!)

Asså... det var några fler, men dessa är alla jag kan komma på just nu! Längtar, längtar, längtar!:D

Ps. De sa att jag kunde komma tillbaka om jag kom på fler, något tips?:) (Förutom Divergent som jag lovar att ta med nästa gång) //Zozzo

1 kommentar:

  1. Sv: Eller hur, jag vill läsa den på en gång :) Nej, jag hittade den mest av en slump, men den verkar vara en bok i min smak så tänkte att jag var tvungen att ha den :)

    SvaraRadera