söndag 4 september 2016

Sommarläsning //Emme

Hade ingen passande bild men här är en liten sommarhöstig bild iaf♥

Hejhej!
Så då var sommaren plötsligt över. Det känns jättekonstigt, för jag hade så mycket som jag ville få gjort men bara hälften har jag fått gjort haha. Men något som är bra är att jag i alla fall lyckats läsa några böcker i sommar, trots att min läslust legat på noll ett bra tag :P
Jag vet inte om någon annan gjort det här, men jag tänkte göra ett inlägg om min sommarläsning i alla fall, hope you like it!

Vilka böcker har jag läst? 
- Peter Pan av J.M Barrie 
- The next together av Lauren James 
- Glasblåsarns barn av Maria Gripe 
- Pappa Pellerins dotter av Maria Gripe 
- Solbarnet av Monika Häägg 
- Månguden av Monika Häägg 
- Isvintern av Monika Häägg 
- Kungsgården av Monika Häägg 
- Dimensioner av Sofie Berthet

Vilken var den bästa? 
Det är jättesvårt att säga, då de var bra på olika sätt. De jag gillade allra mest var nog Solbarnet och Pappa Pellerins dotter.

Vilken var den sämsta?
Det tar i att säga det, men Peter Pan var ingen höjdare. Och jag vet att det beror på att språket var för invecklat (gammel-engelska är ingenting för mig) men det drog ju ner bokens betyg ändå. Historien i sig älskar jag, men just denna utgåvan var inget för mig tyvärr.  

Genomsnittliga betyget för sommarens böcker? 
Avrundat: 4.14

Vilken var typisk somrig?
Det blev faktiskt ingen direkt "somrig" bok i år, men jag uppfattade ändå Pappa Pellerins dotter som somrig då vi som läsare fick se små glimtar av det typiska somriga landskapet i skogarna emellanåt.  

Hur många var på engelska respektive svenska? 
Engelska: 2
Svenska: 7

Recensioner på sommarens böcker: 
Peter Pan av J.M Barrie 
- The next together av Lauren James 
- Glasblåsarns barn av Maria Gripe 
- Pappa Pellerins dotter av Maria Gripe 
- Solbarnet av Monika Häägg 
- Månguden av Monika Häägg 
- Isvintern av Monika Häägg 
- Kungsgården av Monika Häägg 
- Dimensioner av Sofie Berthet

(Tror inte att jag kommer att recensera The next together då jag inte hade så mycket att säga om den, men kungsgården ska jag försöka recensera snarast☺♥) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar