fredag 5 augusti 2016

Isvintern (Böckerna om Fry #3) //Emme


Titel: Isvintern (Böckerna om Fry #3) 
Författare: Monika Häägg 
Förlag: Monkaland bokförlag 
Antal sidor: 200
ISBN: 9789197879002
Betyg: 4/5

Spänningen håller i sig i även i denna boken, men av någon anledning så känns boken lite utdragen. Precis som i de andra böckerna händer det ofantligt mycket, men på något sätt så känns det som om författaren hade kunnat dra ner på en del saker. Jag vet inte varför jag får den känslan, men tyvärr blev det lite så. Jag vill dock påpeka att jag fortfarande älskar hur författaren beskriver allt så målande, vilket gör att vi läsare mycket enklare kan se framför oss allt som utspelar sig i bronsåldern. Det hoppas jag återkommer i den fjärde boken också!

Det som är positivt är dock att författaren ger en det som man vill läsa om- men inte fullt ut.
Jag pratar såklart om mitt shippande haha. Nu sitter jag på helspänn inför vad som kommer att hända i den sista- och avgörande- boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar