onsdag 27 juli 2016

Solbarnet (Böckerna om Fry #1) //Emme






Titel: Solbarnet 
Författare: Monika Häägg 
Förlag: Monkaland bokförlag
Antal sidor: 200
ISBN: 9789163340741
Betyg: 5/5 

Jag vet inte hur många gånger som jag plockat upp den här boken och försökt läsa den. Jag vet inte
varför det inte gått de andra gångerna, men helt plötsligt älskade jag den. Det tog visserligen 4 år för mig att ge boken en ärlig chans, men bättre sen än aldrig, right?

Om jag inte minns helt fel så köpte jag hela serien på bokmässan 2012. Jag vet inte riktigt hur det låg till men jag var väldigt mån om att få tag i hela serien och jag var överlycklig när jag slutligen fick tag i den. Men sedan har böckerna stått i bokhyllan ett bra tag och Monikas visitkort har hängt på min dörr i fyra år som en tyst påminnelse om att jag kaanske borde ta och läsa hennes böcker snart. Och nu är det gjort! Nåja, första boken är utläst i alla fall! :D

Som ni kan läsa i beskrivningen högst upp handlar boken om Fry från bronsåldern och det händer en massa spännande saker i Nygården och Kungsgården som vi läsare får följa. Jag älskar beskrivningarna och Fry som karaktär är underbar! Jag känner igen mig själv i henne men även en nära vän till min, vilket är väldigt roligt!

Jag skulle rekommendera boken till de som- liksom jag tidigare- sitter fast i en lässvacka. Solbarnet är en mysig bok som inte kräver så mycket ansträngning och man glider som på ett palmblad bland de vackra beskrivningarna mellan bokens sidor. Jag skulle även säga att det som står på Monikas visitkort är sant; boken passar alla åldrar! Du behöver inte heller vara ett stort fan av bronsåldern, bara du gillar att läsa spännande böcker så är du och den här boken perfekta för varandra!

1 kommentar:

  1. Jag läser mycket lite men Monikas böcker har jag läst även om det tog lång tid.De är bra.

    SvaraRadera