lördag 11 april 2015

Recension: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban //Zozzo

Spoilers för er som inte läst de tidigare delarna i serien!

Harry Potter is lucky to reach the age of thirteen, since he has already survived the murderous attacks of the feared Dark Lord on more than one occasion. But his hopes for a quiet term concentrating on Quidditch are dashed when a maniacal mass-murderer escapes from Azkaban, pursued by the soul-sucking Dementors who guard the prison. It's assumed that Hogwarts is the safest place for Harry to be. But is it a coincidence that he can feel eyes watching him in the dark, and should he be taking Professor Trelawney's ghoulish predictions seriously






Titel: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Serie: Harry Potter #3
Författare: J.K. Rowling
Utgivningsår: Juli 1999
Förlag: Bloomsbury Publishing
Sidantal: 317
ISBN: 9780747560777

Äntligen lyckas jag komma någonvart med Harry Potter-läsningen och precis som alla har sagt så blir de bara bättre och bättre!

I den tredje boken av Harry Potter-serien får vi äntligen möta Sirius Black, som är Harry Potters gudfar, och åh vad jag älskar honom. Han är till och med bättre än i filmen :') Det jag verkligen gillar är också att det är mer känsla i böckerna. Allas känslor framgår så mycket tydligare i böckerna än filmerna, och ja, jag vet att det uppenbarligen är så med böcker och filmer, men det är en så otrolig kontrast när det gäller Harry Potter!

Man märker från första gången man läser om Ginny att hon gillar Harry, vilket man knappt lägger märke till i filmerna. Såna här känslor är inte alls i centrum lika mycket i filmerna som de är i böckerna, vilket gör det så roligt att äntligen få läsa dem.

Det är så svårt att recensera Harry Potter haha, de är väldigt bra, men inte så otroligt underbara som alla verkar tycka. De är mysiga att få läsa, men just nu känns de som en bra bokserie som det inte är något riktigt speciellt med. Mennn jag hoppas att jag kommer tycka om serien så mycket som alla säger när jag kommer längre in i serien!

Än så länge kan jag bara säga att det är underbart att få läsa alla små extradetaljer som man inte får reda på i filmerna och jag ser fram emot att få återvända till Hogwarts för att få ta del av ännu fler av Harry Potters magiska upplevelser! ^^

Betyg: 4/5

//Zozzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar