torsdag 1 augusti 2013

Recension: Easy av Tammara Webber //Zozzo

Rescued by a stranger.
Haunted by a secret
Sometimes, love isn’t easy…


He watched her, but never knew her. Until thanks to a chance encounter, he became her savior…

The attraction between them was undeniable. Yet the past he’d worked so hard to overcome, and the future she’d put so much faith in, threatened to tear them apart.

Only together could they fight the pain and guilt, face the truth—and find the unexpected power of love.



Titel: Easy
Serie: --
Författare: Tammara Webber
Förlag: Penguin Books Ltd
Utgiven: Januari 2013
Sidor: 336
ISBN: 9780141347448

Jag har velat läsa denna så länge och var nästan rädd för att jag hade för höga förväntningar, men den överträffade verkligen dem! Enda anledningen till att jag egentligen ville läsa Easy var eftersom jag fick reda på att Lucas hade piercing och tatueringar... Fast han var precis allt jag hoppats på så jag är nöjd, hehe x)

Jag måste säga att Tammara Webber nog kan bli en ny favoritförfattare. Hon skriver precis så som jag önskar att flera hade kunnat göra; hoppar över alla onödiga delar och får allting att bara flyta på, vilket gör att man knappt kan lägga ifrån sig boken så fort man väl har börjat läsa den. Hon börjar boken mitt i handlingen och drar inte ut på det och det är alltid något som händer så man tröttnar aldrig. Det är verkligen otroligt bra jobbat av författaren!

Karaktärerna var dessutom väldigt intressanta. Lucas känns så verklig eftersom han har så många brister. Han är liksom inte perfekt, som så många andra killar i böcker nu för tiden, vilket gör honom så perfekt, ni vet? Det var också väldigt kul att se hur mycket Jacqueline utvecklades. Hon blev mer självständig och klarade av så mycket mer efter varje kapitel. Jag gillade verkligen att läsa om Jacquelines och hennes kompis relation. De beter sig precis som jag gör med mina kompisar, och det är en av de många anledningarna till att jag tycker får boken att verka så realistisk.

Samtidigt som boken handlar väldigt mycket om romantik och vänskap så tar den även upp viktiga saker, som t.ex. våldtäkt, och det är även en bra anledning till varför man borde ge den en chans, eftersom den tar upp viktiga ämnen och man får veta mer om det.

Men men, jag verkligen älskade den här boken! Efter bara 20 sidor tänkte jag:  "Åh, jag vill inte att den ska ta slut!" Jag tror det förklarar hur mycket jag älskade den haha. Jag tycker verkligen ni borde ge den en chans, och jag själv ska nog försöka få tag på Webbers andra böcker också :)

Första meningen: I had never noticed Lucas before that night.

Betyg: 5/5

//Zozzo

1 kommentar:

  1. Åh, nu blir jag jätte sugen på att läsa den här boken! Tack för en bra recension!

    SvaraRadera