onsdag 29 augusti 2012

Sommarboken 2012 //Zozzo

Hejhej!

Jag vet inte om ni också har detta, men i min kommun så har vi en sak som kallas för "sommarboken". Detta har vi varje sommar. Det går ut på att man ska läsa 8 böcker på sommaren och skriva ner lite kort vad man tyckte om boken. När man har läst 8 böcker och lämnat in till bibblan så vinner man en bok och deltar om att vinna en biobiljett.



Förra året vann jag Hemligheter och pinsamheter av Eva Susso (jag har gett bort den till emme, så jag har inte kvar den längre hehe) och året innan det vann jag Min typ brorsa av Johanna Lindbäck. Men detta året så är min prisbok Sommaren jag blev vacker av Jenny Han. Jag har redan läst den boken, men jag hade läst alla andra också som man kunde välja mellan... Ooooops. Hursomhelst.

Har era bibliotek också någon sån här rolig sak på sommaren? :) //Zozzo

6 kommentarer:

  1. Har exakt likadant här. Bara det att man bara behöver läsa 5 böcker :)

    SvaraRadera
  2. Vi har också en sån fast man behöver bara läsa 5 tror jag det var och där får man välja en bok istället för att vinna :)

    SvaraRadera
  3. Vi hade en grej om att vinna en biobiljett :)

    svar: Jag älskade sista boken jag :D aa det är synd att dem är slut, jag hoppas att det kommer en till men som handlar om Peetas och Katniss barn :D

    SvaraRadera
  4. Det finns där jag bor också! :)

    SvaraRadera
  5. Sv: Det visste inte jag heller förrän förra söndagen tror jag det var. Såg på Awkwards fb-sida att det var bilder på Matty med en häst och i en av kommentarerna stod det Heartland <3. Då gick jag direkt in på IMDb och när jag såg att den verkligen fanns som tv-serie blev jag överlycklig :D
    Haha, men gillar serien också i alla fall :) Ska börja på tredje säsongen nu ikväll :)

    SvaraRadera