måndag 6 februari 2012

Bättre Bokmånad//Emme

Känns som denna månaden kommer vara mycket bättre bokmässigt.
Förra månaden var ju SÄMST när de kom in på de ämnet..
Tror jag läste max tre eller nåt...
Denna månaden börjar väl ändå hyfsat bra
- läst ut redan två böcker, och det är bara den 6 idag! :)
*STOLT*
Jag vet att skolan kan ta lite mycket tid och påverka läsningen och bloggen, men som ni alla vet- jag gör mitt bästa


Idag fick vi en uppgift i skolan, där vi skulle skriva en berättelse om en Öde Ö...
Saken är den att jag redan har gjort en
- på över 120 sidor..
Ja, jag var redan då, på den tiden- i 11/12 års ålder- fäst vid att skriva.
Hahha, jätte kul att se allas miner.. ETTHUNDRATJUGO SIDOR?!!
Jadå, vad är det för konstigt med det dåe? ;)

Slutet tycker jag är ganska OK..
Världen kommer aldrig bli sig lik igen.. Bara genom dina drömmar i så fall..
Isarna smälter och det på grund av oss, människorna..
Isbjörnarna inga hem längre och de kommer inte tillbaka.. Isbjörnarna kommer snart vara ett minne blott...
VÄRLDEN kommer aldrig bli sig lik igen, iallafall inte för mig.. Michelle


Jaha, vad tycks? ;)
Jag är bara tvungen att säga det, men alltså jag tycker verkligen jag har lyckats, för att vara drygt 11 år. Dom i min klass skrev väl bara som max 20.. Jag skrev 100 sidor mer xD
Jag minns att när jag skrev den så kändes det som att allt hände mig
.
Så känner jag nästan alltid när jag skriver berättelser.
Riktigt härlig känsla..

När jag tänker tillbaka på boken Öde Ön som jag skrev, så blir jag så sugen att skriva på min berättelse "H". Den är så spännande just nu...

Skriver ni också mycket? :) Isåfall, vadå för något? :)



Tror ni att man har en chans att sikta mot stjärnorna och bli en..
.. FÖRFATTARINNA? ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar