lördag 12 maj 2012

Zip //Emme

Dörren till klassrummet slås upp och blixten slår ner.
Där står en pojke så vacker att Bim slutar andas.
- Det är jag som är Zeb. Jag ska gå här.
Han knycker till med huvudet så att det halvlånga håret dansar kring öronen. Så styr han stegen rakt mot den tomma platsen bredvid Bim.
Nej! Vill Bim skrika, sätt dej inte här, inte hos mig, du vet inte..


Titel: ZIP
Författarinna: Elvira Birgitta Holm
Utläst: 1/5-12

Språket:
Språket författarinnan använde sig av var emellertid svårfattat.
Boken innehöll fyra olika språk; svenska, engelska, hebreiska, serbiska.
Jag tyckte boken blev rörig när allt blandades, men den speglar bara verkligheten; där vi alla pratar olika språk runt om i hela Sverige(ja inte bara Sverige, övriga världen också).

Karaktärerna: Karaktärerna i boken är lite annorlunda.
Allt är ihop satt på något konstigt sätt..
Trots att man inte kunde lista ut hur karaktärerna var osv, var boken ändå förvånansvärt bra!

Kommentar:
Boken var väldigt speciell, vimsig och hoppande.
Jag hade inte särskilt höga förväntningar på boken(
Jag hittade den här boken på biblioteket när de hade utförsäljning), vilket gjorde att boken blev lite bättre.
Jag kan rekommendera den här boken, dock säger jag att den inte är bland de bästa böckerna jag läst, men den var OK.
Betyg: 3/5


2 kommentarer:

  1. Jag tycker jättemycket om den boken. Den är som du säger väldigt speciell, men jag gillar sättet den tar upp homosexualitet på. Att det liksom är en stor del av handlingen, samtidigt som det inte känns krystat på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Kika gärna in på min blogg och se min bookhaul! :)

    SvaraRadera