måndag 16 april 2012

Revolt //Emme

Revolt är den spännande fortsättningen på Fatta Eld, som är andra boken i THG serien.
-VARNING FÖR SPOILERS OM DU INTE LÄST DE TIDIGARE DELARNA-
Katniss har återigen överlevt.
Rebellerna har gjort uppror. Katniss är räddad. Peeta är kvar i huvudstadens våld. Finns verkligen distrikt 13? Kommer Katniss och Peeta att återförenas eller tar huvudstaden Peeta från henne?



Titel:Revolt

Författarinna: Suzanne Collins
Förlag: Bonnier Carlsen
Serie: Hungerspelstriologin #3
Sidor: 320
ISBN: 9789163870996

Språket:

Bokens språk var inte alls svårfattat.
Jag älskar verkligen hur Suzanne skriver, just därför att hon använder ett språk som gör så att handlingen  når fram till läsaren.

Karaktärerna:Jag gillar verkligen karaktärerna, har jag alltid gjort.
I början minskade min kärlek till huvudpersonerna och i slutet var jag inte alls nöjd.
Karaktärerna i boken förändrades helt enligt mig och trots att många har sagt att åsikten kommer ändras i slutet av boken, så ändrades inte min.
Jag är fortfarande fast vid både Peeta och Gale(som är två karaktärer i böckerna), men som sagt, mitt tycke för de har minskat rejält under bokens gång, och då ska vi inte tala om mitt tycke för den i början  underbara Katniss Everdeen...

Kommentar:Jag är besviken.
Jag hade svårt att komma in i boken till en början, just därför att det hela var mycket rörigt(enligt mig). Ibland hände allt mycket snabbt, och sen kunde det gå c:a 50 långa sidor innan det hände något igen, vilket gjorde att jag blev uttråkad(har inte blivit uttråkad av varken Hungerspelen eller Fatta Eld).
I slutet av boken hände det massor och ett tag fick jag tårar i ögonen.

Betyg:Jag har funderat på betyget länge.
Jag kom på att boken nådde fram till mig, berörde mig på ett sätt som jag nog aldrig upplevt med någon annan bok innan, vilket betyder att boken borde få ett högt betyg.
Dock är jag besviken på boken, men boken får ändå betyget:
4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar