söndag 4 mars 2012

Svar på frågor! //Zozzo och Emme

Vi har skjutit upp detta ganska länge, men här kommer svaren på frågorna! Bättre sent än aldrig ;)

När började ni läsa?
Emme: Jag har läst så länge jag kan minnas :)
Zozzo: Jag har alltid läst böcker lite då och då, men jag började inte läsa på riktigt (om man säger så) föränn jag var 11.

Hur länge har ni känt varandra?
Vi har lärt känna varandra tack vare att våra mammor jobbar på samma jobb. Men vi vet inte riktigt när vi träffades första gången, antagligen för 6 år sedan.

Vad gör ni på fritiden mer än läser?
Emme: Förutom att läsa så går jag på volleyboll och ridning, fotar en del, är ofta ute i naturen och är med kompisar,
Zozzo: Förutom att läsa så håller jag på mycket med musik. Jag spelar gitarr, piano, trummor ibland. Jag har aldrig gått på någon kurs för att lära mig spela instrument, utan kollar på tutorials på youtube. Annars brukar jag också vara med kompisar och rita. Och så brukar jag och emme också vara ute och gå med en hund! Figge heter han, och han är så söööööt :)

Gillar ni även att skriva själva?
Emme: Jag älskar att skriva, det är något av det bästa jag vet. Jag drömmer om att en dag bli en duktig och känd författarinna.
Zozzo: Jag har en massa idéer på böcker, som jag bara aldrig riktigt får ner på papper. Jag har skrivit kanske 6 böcker, men slutat mitt i för att jag kommit på något nytt. Men jag har en idé nu och tänker börja skriva en bok detta året. Förhoppningsvis blir den tillräckligt bra för att jag ska kunna fortsätta skriva och inte sluta mitt i ;)

Vart bor ni?
Vi bor lite utanför Helsinborg i Skåne.

Följer ni någon TV-serie?
Emme: Jag brukar ibland kolla på Glee och Vampire Diaries. Annars kollar jag också på Ponnyakuten och Dubbelliv.
Zozzo: Jag följer ganska många tv-serier nu, bland annat The Secret Circle, Vampire Diaries, The Big Bang Theory, 2 and a half men, The River, Glee, Dubbelliv och jag ska snart börja kolla på Pretty Little Liars. Phew, det var många....

Favoritbok?
Emme: Jag vet inte direkt, jag har inte någon favorit faktiskt och tycker det är jättesvårt att välja mellan alla jag har läst. Men antagligen så får det väl bli Vampire Academy och The Hunger Games, kan inte välja mellan dem två ;)
Zozzo: Oj, detta blir svårt... Det finns så många bra! Men det får nog bli Vampire Academy och Anna and the French Kiss. De är SÅÅÅÅ BRA!:D Några som också är mina favoriter är Wake-trilogin, The Mortal Instruments, Night World, The Hunger Games... listan är oändlig!

Favoritfilm?
Emme: En film som heter Clara, baserad på Pia Hagmarks Clara-böcker.
Zozzo: Jag kollar bara på skräckfilmer. Och jag ser minst två filmer i veckan, så detta blir ju svårt... Det får nog bli Resident Evil-filmerna. Om det ska vara en film som är baserad på en bok (förutom Hungerspelen) så är nog favoriten Tomorrow When The War Began :)

Har ni någon pojkvän?
Nepp. Vi är forever alone ;)

Håller ni på med någon sport?
Emme: Jag spelar volleyboll och rider :)
Zozzo: Inte just nu. Men jag har gått på pingis och badminton.

Vem hejar ni på i melodifestivalen?
Emme: Dead by April och Ulrik Munther.
Zozzo: Tja, min favorit är helt klart Dead by April eftersom det är ett av mina favoritband. Har lyssnat på dem i säkert 2 år nu! Men jag vill ärligt talat inte att de ska vinna... Det blir tråkigt ifall alla ska börja lyssna på dem nu, typ. Så jag hejar nog på Ulrik Munther och Loreen :)



Här har vi Zozzo och Figge (under julen, det kanske förklarar
tomteluvan) ;)

Emme får inte vara med på bild på internet, men här
är en bakifrån ;)

Nu vet ni säkert mer om oss då. Om ni undrar något mer om oss så är det bara att skriva en kommentar ;) Tack så mycket för alla frågor! :) //Zozzo och Emme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar