fredag 14 oktober 2011

Min bok:) //Zozzo

Jag har sedan den 9/1-11 skrivit ner alla böcker jag läst i en liten bok. Jag skriver ner:
* Datumet jag började läsa boken
* Datumet jag slutade läsa boken
* Titeln
* Författaren
* Bokserien (om så finns)
* Sidorna
* Betyget
Och dessutom så är allt i olika färger xD (Jag är lite pedantisk, kan man väl säga)

Än så länge (alltså sedan den 9 januari 2011) har jag läst... 68 böcker. På en sida går det plats 11 böcker och jag har skrivit ner 6 sidor, typ. Här kommer några bilder:)
 Så här ser den ut utanpå:)

Och så här på insidan 

Och så här skriver jag ner dem:
- Datumet högst upp: jag började läsa boken
- Datumet längst ner: jag läste ut boken
- Titeln och författaren
- Bokserien (Om så finns)
- Sidor
- Betyget: högsta betyget är fem stjärnor. Om boken är en av de som är otroligt bra sätter jag ett evighetstecken efter betyget. Om boken är en av de bästa böckerna jag läst i hela mitt liv sätter jag ett evighetstecken efter betyget, dessutom i grön färg;) Som sagt, pedantisk...?

Skriver ni ner böckerna som ni läst ut? Och om ni gör det, hur gör ni då?:) //Zozzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar