onsdag 30 december 2015

Mitt 2015 //Emme











2016. 
För bara några år sedan lät det så långt bort- och nu är vi där.
Som vanligt tänker man tillbaka på det gångna året och ser vad man åstadkommit. Oftast brukar man (jag) ha ångest för att man inte hunnit med allt man velat göra, men så är det inte detta året. Det känns ändå som att jag utvecklats otroligt mycket som person på flera olika sätt men att jag även upplevt så sjukt många olika saker. I våras var jag och min familj iväg på den årliga utomlandsresan som vi alltid tar mellan alla nationella för att komma bort från all stress och vila upp oss- vilket är lika behövligt varje år vid den tiden. Sedan rullade året på. Mitt första år på gymnasiet avslutades och jag stod i min vita klänning tillsammans med mina kompisar och vi funderade över det faktum att första året hade gått jättesnabbt, och tvåorna skrämde oss och sade att tvåan skulle vara fruktansvärd och önskade oss ett stort lycka till- vi skulle behöva det sade de. Under sommaren åkte jag och Zozzo iväg till Tyskland och hälsade på vår vän från språkresan. Det var underbart♥
Sedan fortsatte året att rulla på. Sommaren var snabbt över, tvåan påbörjades och det har sedan fortsatt i rasande tempo, och nu är till och med julen över. Var tar tiden vägen?

Förutom att jag har varit förvånad över hur snabbt tiden gått, har jag även blivit förvånad över hur mycket jag hunnit med- framförallt inom fotograferingen. Jag har alltid älskat att fota men detta året har det blivit mer än att fota. Jag har hittat min egen personlighet inom fotografi och har flera gånger under året bett mina vänner att ställa upp på foto där jag haft en ny idé att förverkliga. Orden "jag har en idé" har börjat få respons såsom suckar och skratt där mina vänner frågat "igen?!".
Många idéer har jag kunnat sätta i verk men det finns fortfarande en hel del kvar. Förhoppningsvis blir de verklighet året som kommer.

Tyvärr har bokbloggandet få lida detta året- speciellt den senare delen av året. När tvåan inleddes tappade jag all motivation till att läsa och den har ännu inte kommit tillbaka. Förhoppningsvis lyckas jag väcka liv i den med någon bok nu i julledigheten. Jag kan tyvärr inte lova att jag kommer att bli bättre på att bokblogga det kommande året, men jag ska göra allt jag kan för hinna med att blogga då och då. Jag vill inte känna mig tvungen att blogga för då blir det bara pannkaka av allt. Hoppas ni förstår :)

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER :D♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar