fredag 29 maj 2015

Om himlen smälter //Emme

Titel: Om himlen smälter
Författare: Hassan Loo Sattarvandi
Antal sidor: 28Förlag: Novellix
ISBN:9789186847494

Handling: (från Novellix)
Jag hann inte säga något innan du sa att det var det vackraste någon någonsin hade sagt till dig och om du bara hade väntat i några sekunder så hade jag sagt att det inte direkt var mina ord som jag använde där. Du kramade om mig igen och sa att jag var … tja, jag vill egentligen inte ens skriva ut det, men du sa att jag var en poet och jag kände skammen pumpa ut i kroppen.

Kommentar: Jag förvirrad mest hela tiden under denna bokens gång.
Jag förstod inte vart den ville komma någonstans.
Det finns säkert något starkare budskap med boken men jag hade svårt att hitta det :/
Dock är den perfekt att ha med när man är ute och reser eller åker tåg/bil/buss en längre tid!^^

Trots förvirring genom bokens gång, så fanns det en mening som jag tyckte var extra fin;
"Om himlen smälter , solen drunknar och om månen inte föds igen- om marken pulveriseras och du och jag förintas- så ska vi förintas hand i hand." 
Betyg: 2/5

1 kommentar:

  1. Alltså hela handlingen var även den med lite förvirrad, haha! Fattade dock lite mer efter att ha läst den en andra gång :) Men den där fina meningen var ju helt lovely. Vacker. O poetisk! Var de det som huvudkaraktären sa till den andra personen i handlingen?

    //kram!

    SvaraRadera