torsdag 3 juli 2014

Månadssammanfattning: Juni 2014 //Zozzo

Hejsan allihopa :)
Förr brukade jag och Emme göra månadssammanfattningar på allt vi läst, så jag tänkte börja med det igen, fast även blanda in musik, filmer och roliga händelser också. Så här kommer min månadssammanfattning av Juni!


Antal lästa böcker: 5
Engelska: 3
Svenska: 1
Spanska: 1

* Vampire Academy (Vampire Academy #1) av Richelle Mead (omläsning)
* Sätt mig i brand! (Rör mig inte #3) av Tahereh Mafi
* Dead Silence (The Body Finder #4) av Kimberly Derting
* The Golden Lily (Bloodlines #2) av Richelle Mead
* Bajo la misma estrella (The Fault in Our Stars) av John Green

Denna månaden lyckades jag nästan dubbla antalet böcker lästa i år så jag är otroligt nöjd. Jag har inte orkat eller haft tid till att läsa på länge, men nu har jag äntligen tid och ork :D


FILMER:
Antal sedda filmer: 8
* Chernobyl Diaries (två gånger)
* Case 39
* Svanprinsessan
* Big Stan
* Epic
* Turbo
* Despicable Me 2

TV-SERIER:
Antal sedda avsnitt: 32 (Haha oops...)
* Hannibal s.2 ep. 4-10
* Supernatural s.9 ep. 19-23
* Sherlock s.1 (Sett om)
* Sword Art Online s.1 ep. 10-26


Favoritlåtar: 
* Dropkick Murphys – Rose Tatto
* Phillip Phillips – Searchlight
* Lana Del Rey – Million Dollar Man

* (Suicide Silence - You Can't Stop Me)
Jag vet inte om någon gillar den här typen av musik, men jag har gillat Suicide Silence väldigt länge och de har gett ut en ny låt som heter You can’t stop me och jag blir så lycklig av den just för att den faktiskt är BRA. Den förra sångaren i bandet, Mitch Lucker, dog år 2012 och därför ville jag inte att bandet skulle ersätta honom, men de visar tydligt att de saknar Mitch och att de vill fortsätta skapa musik och försöka få bandet att bli så känt som Mitch alltid drömt om, och det gör mig glad. Den nya sångaren passar in så bra i bandet och kände till och med Mitch, så det blir så perfekt, därför älskar jag denna låten så mycket <3

Roliga händelser:
Inget speciellt har hänt nu i juni, förutom musikfestivalen Bråvalla (!!!!!) och biopremiären av The Fault in Our Stars som jag redan har skrivit om :)

Sammanfattning:
Jag känner att jag har fått mycket gjort under juni, även om det bara är att komma ikapp alla youtubers, tv-serier och att läsa mycket. Det känns ändå som att jag har hunnit med mycket. Och det har varit en underbar månad eftersom jag hittat på så mycket. Inte något speciellt som är värt att nämna direkt, men inget direkt dåligt har hänt och allt jag har gjort har varit superkul, därför känns det som att juni har varit en så underbar månad. Nu hoppas jag bara på att juli blir lika bra också, då jag ska på husvagnscamping och åka till Brighton på språkresa :D

Har ni hittat på något kul i juni och ska ni göra något i juli? :) //Zozzo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar