tisdag 22 april 2014

Minirecensioner x4 //Zozzo

The Day Before - Lisa Schroeder
Simon Pulse, 2011, goodreads
Betyg: 3/5
Ännu en fin och smått sorglig berättelse av Lisa Schroeder. Jag älskar hennes skrivstil så mycket just för att hon skriver i vers och får språket att se så fint ut. Boken utspelar sig under en dag och går väldigt snabbt att läsa, så jag tycker definitivt att den var mysig att läsa, men att den inte var  mer än det. Den når inte riktigt upp till mina favoriter av författaren, men den är helt klart läsvärd och bra, som alla andra hennes böcker!



--------------------------------------------------------------------------------------------

The Summer I Became a Nerd - Leah Rae Miller
Entangled Teen, 2013, goodreads
Betyg: 3,5/5
Denna boken hade jag verkligen inga förväntningar av, så jag blev positivt överraskad! Det är en väldigt humoristisk och mysig sommarbok som normalt skulle passa mig perfekt. Dock störde jag mig otroligt mycket på huvudkaraktären, just för att hon var så barnslig. Det är nog det som drar ner betyget så mycket på boken, men det gick mig verkligen på nerverna och gjorde vissa delar väldigt dåliga. Förutom detta så gillade jag boken väldigt mycket och tyckte att det var en väldigt söt och mysig bok som är perfekt att läsa nu på sommaren.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Divergent (Divergent #1) - Veronica Roth (omläsning)
HarperCollins UK, 2012, goodreads
Betyg: 4,5/5
Denna läste jag om nu inför filmen som har premiär nästa vecka, och jag tyckte om den precis lika mycket som första gången jag läste den. Det bästa var nu att jag verkar vara lite bättre på engelska så jag förstod mycket mer. Jag verkligen älskar spänningen och romantiken i den här boken, och författaren beskriver allt så bra så man kan se det så tydligt framför sig. Det enda jag kan klaga på när det gäller Divergent är att huvudpersonen är för kall ibland. Det finns vissa stunder då jag verkligen hatar henne för att hon behandlar andra för illa. Om jag bortser från detta så är denna boken en av mina favoriter och jag rekommenderar den till alla.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Prodigy (Legend #2) - Marie Lu
Penguin Books Ltd, 2013, goodreads
Betyg: 4/5
Jag läste första boken i serien, Legend, för ett bra tag sedan och mindes inte så mycket av vad som hänt. Under tiden som jag läste denna kom jag dock på allt igen och när jag väl förstod allt blev boken bara bättre och bättre. Den var lite seg i början, men den blev otroligt spännande hundra sidor in och jag kunde inte lägga ifrån mig den, så det slutade med att jag läste den på en dag. Slutet är otroligt bra också och jag vill få tag på den tredje och avslutande delen så fort som möjligt! Det enda jag inte gillade med denna boken var att det känns som att karaktärerna, som är 15 år gamla, är lite för unga... Men trots detta gillade jag boken starkt.
//Zozzo

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om Tris hon är lite för kall ibland!

    SvaraRadera
  2. Sv: TACK!!! Jag tror att jag kanske är tillbaks, men vi får väl se ;)

    SvaraRadera