torsdag 3 maj 2012

Utmaning #3 //Zozzo

Här kommer svaren på frågorna jag fått i Louises utmaning :)
1. Vilka egenskaper värderar du mest hos en person?
Jag vet inte... Jag gillar verkligen personer som får mig att skratta och de som är ärliga oavsett hur dåligt man mår av att höra just den sanningen, eftersom man vet att man kan lita på dem när de säger något positivt. Då vet man att de verkligen menar det :)

2. Vilket är ditt konstigaste smeknamn och hur fick du det?
Haha, känns som att den här frågan är riktad precis till mig. Jag menar "Zozzo" låter konstigt, eller hur? Jag heter ju Sofie och har sedan jag var liten kallats för "soffan" av de i skolan, vilket är ett ganska konstigt smeknamn... Men så kallas jag också för "Soffipropp" av min kompis mamma (och av min kompis eftersom han vet att jag avskyr att kallas för det...), vilket är EXTREMT konstigt, haha, Soffipropp... Men det konstigaste av allt är kanske "socialdemokraterna". Och om ni undrar varför jag kallats för det så är det för att: Sofie --> Sosso --> Sossarna --> Socialdemokraterna. Aopp...

3. Om du kunde vara vilken bokkaraktär du ville vem skulle du då vara och varför?
Antagligen Rose Hathaway från Vampire Academy. Jag menar, hon är otroligt tuff och gör vad som helst för att hjälpa andra. Hon är awesome, helt enkelt.

4. Vad gör en bok bra i dina ögon?
Jag tycker att bra böcker ska innehålla vardagliga konversationer som man ändå kan skratta åt i flera minuter. Sånna vanliga konversationer vi har väldigt ofta som alltid får en att skratta :)

5. En random tanke du hade som gjorde att du brast ut i skratt vid det mest olämpliga tillfället?(din tanke och vad du gjorde)
Tja, jag brukar alltid tänka helt random grejer lite då och då, så sitter jag och flinar som en idiot eftersom ingen fattar vad det är som är kul. Jag kan bara inte komma på något nu... Men allvarligt, ibland när vi har lektioner och alla sitter helt tysta så kanske jag hör någon visa till sin kompis: "Är du helt säker?" så tänker jag på City of Bones när Jace säger "I was ninety percent sure" (jag tror ni fattar vad jag sytar på för citat där) och asgarvar. Såklart så vänder sig folk och glor på mig, men sånna grejer skrattar jag alltid åt vid tillfällen när allt är helt tyst. Pinsamt, hehe...

6. Om du kunde vara vem som helst(levande eller död) för en vecka, vem skulle du vara?Hm, Ingen aning faktiskt. Kanske Jen Ledger (trummisen och bakgrundssångaren i bandet "Skillet") eftersom hon turnerar i de mest fantastiska länderna och är sjukt rolig. Hennes hår är också asfint och hennes dialekt (hon kommer från England) är bara för kul. Att få vara henne en dag hade ju varit grymt ^^

7. Vad är ditt starkaste bokminne?
Jag kommer nog ihåg ganska mycket av alla böcker jag läst. Men ett starkt bokminne jag har är från Anna and the French Kiss när St. Clair säger: "Fo Shiz" och Anna skratar så mycket så hennes soppa bara flyger ut ur hennes mun, HAHA, jag skrattar fortfarande åt det och det var ändå över flera månader jag läste boken xD

8. Är du en förtroende full person eller är du skeptisk mot de flesta?
Jag är en ganska förtroendefull person mot de som jag känner väldigt bra, annars kan jag nog vara skeptisk mot andra ibland.

9. Om du kunde få 3 önskningar uppfyllda, vad skulle de vara?
* Jag antar att en önskning jag har är att kunna sjunga bra. Jag vet, det är inte ett dugg viktigt, men då hade jag kanske kunnat bilda ett band och slippa oroa mig för vad jag ska bli när jag blir stor. Jag menar, alla mina kompisar vet exakt vad de ska bli men jag har fortfarande inte en aning vad jag vill bli...
* Att få bo i Frankrike. Det är faktiskt en av mina högsta drömmar. Allt verkar vara så underbart där, språket låter jättefint och tja, allt. Jag MÅSTE bara få bo där, och då menar jag nu, inte om 5 år.
* Att min familj ska må bra (en självklar önskning)

10. Någonting som du finner utmanande?
Inte en blekaste aning :/

11. Europa eller USA? Varför?
Europa. För att, som Christer Sjögren sa: I LOVE EUUUROPE. Nej, men, som sagt så ÄLSKAR jag Frankrike (trots att jag aldrig varit där), Spanien och många andra länder i Europa. Men sen verkar USA vara ett ganska grymt ställe också eftersom där finns de läskigaste berg- och dalbanorna, och jag älskar verkligen berg- och dalbanor x) Men Europa tar jag ändå, tack vare Frankrike. VIVE LE FRANCE! (Jag ångrar mig verkligen över att jag valde spanska i skolan istället för franska.....)


Det var det. Tack för frågorna Louise! :) //Zozzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar