måndag 7 maj 2012

April 2012 //Emme

Vill börja med att be om ursäkt för att jag inte bloggat på ett tag.
Jag var borta i Turkiet hela veckan och lyckades faktiskt läsa ut 2 böcker! Mer än vad jag någonsin läst ut på en semester så länge jag kan minnas- och nog flest böcker på en vecka också.. ^^
Kommer upp recensioner senare, men just nu måste jag ta tag i det här med sammanfattningen av April 2012 :)

------------------------------------------------------------------------------------------------

Antal lästa böcker: 3
Antal sidor: 1158

Böcker jag läst under April:
* Fatta Eld- Suzanne Collins
* Revolt- Suzanne Collins
* Cirkeln- Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren

Kommentar:
Jag är faktiskt ganska nöjd ändå.
En av de bästa månaderna tror jag faktiskt. Jag har läst på och lyckats få ihop 3 utlästa böcker trots allt skolarbete osv. Ja det är ju faktiskt bra för att vara mig.. ^^


Bästa Bok: Bästa boken får nog bli Cirkeln. Har nog aldrig vart så fäst vid en bok så mycket! Och jag har ändå läst det mesta.. ;) Håller faktiskt på att läsa uppföljaren; Eld, och den är riktigt bra!
Kommer ingen recension på Cirkeln, för den har Zozzo redan recenserat, men det kommer en på Eld lite senare!;)

Sämsta Bok: Jag vill inte men är nog faktiskt tvungen.. Förlåt alla, men jag utser Revlot till Månadens Sämsta Bok nu.. Jag tyckte den var rörig i början och mot slutet gjorde den mig upprörd och jag blev ledsen och nä... Bokseriens sista bok avslutades inte på det sättet den förtjänade tycker jag.
Dock har alla andra böcker vart bra, så det är bara Revlot som inte är sådär jätte bra.

Passar på att slänga in en bild från Turkiet. Har haft en GRYM vecka, vill bara tillbaka..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar