torsdag 12 januari 2012

Recension: The Forbidden Game //Zozzo

This spectacular repackaged bind-up of a beloved trilogy begins with a board game. What was supposed to be an evening of celebration with friends, fun, and games becomes a night of danger, drama, and obsessive love. Because when Jenny, her boyfriend, Tom, and their friends begin to play the Game, it comes to life. Suddenly they are in a dark world where Julian, the gorgeous guy who sold Jenny the Game, rules as Prince of the Shadows. Julian makes their darkest nightmares realities--and he will do anything to claim the beautiful Jenny as his prize. The Game is real, and the only way to win is to face your most secret fears. You cannot quit--to lose the Game is to lose your life. And that is just the beginning....

Titel: The Forbidden Game (The Hunter, The Chase, The Kill)
Författare: L.J. Smith
Förlag: Simon Pulse
Sidor: 750
Utgiven: Juni 2010
ISBN: 9781416989400

Omslag: 3/5

Karaktärer: När det gäller karaktärer så är L.J. Smith den bästa författaren (enligt mig). Karaktärerna i boken (böckerna?) är så trovärdiga. Så fort man läser en mening vet man vem det är som har sagt vad eftersom man lär känna alla så bra.

Jenny - äntligen en huvudkaraktär man kan relatera till! Låt oss säga att det som händer i boken nu skulle kunna hända i verkliga livet, jag hade reagerat likadant som Jenny.
Tom - den vanliga pojkvännen man brukar läsa om nu för tiden. Han gör vad som helst för Jenny och skulle aldrig låta något hända henne. Fast det var något speciellt med honom bara. Hur han ser på saker.
Dee - är den där typen som längtar efter fara och är knappast rädd för någonting.
Michael - motsatsen till Dee. Han är snarare rädd för allting.
Summer - den här söta lilla tjejen som man alltid vill beskydda. Snäll mot alla och allt.
Julian - ibland gillade jag honom så mycket så jag försökte läsa så mycket som möjligt tills jag kom fram till en scen med honom i. Men ibland störde jag mig på honom så otroligt mycket så jag vet inte vad. Men efter att ha läst hela boken måste jag säga att jag verkligen tycker om honom. Trots vad han utsett de för så har han en väldigt bra personlighet, om man säger så.

Karaktärerna: 5/5

Miljön: Jag tycker att författaren har beskrivit miljön ganska bra (jag kommer inte ihåg så bra nu...). Man fattar var de är och hur det ser ut. Jag skulle recenserat boken tidigare... Miljön: 4/5

Författarens sätt att skriva: L.J. Smith's böcker var några av de första jag läste på engelska. De är väldigt lätta att förstå och hon varierar bra mellan orden. Fast det var en sak jag störde mig på lite, att det HELA TIDEN skulle stå: "Oh, my God! OhmyGodOhmyGod! Oh ma God!" och sånt. Det skulle ALLTID vara Oh my God om allting. Vilket blev lite tröttsamt. Skrivsättet: 4/5

Handling: Som alla brukar ha någon gång så var det precis under den månaden jag läste denna boken som jag knappast ville läsa alls. Därför tog det nästan en månad att läsa boken. Jag kan inte direkt säga att boken är dålig, den var väldigt bra, fast jag kände bara inte för att läsa den. När jag tänker tillbaka på den så var den ju väldigt bra, men när jag tänker på tiden som jag läste den så tyckte jag bara att den var seg. Handling: 3/5

Citat: "I believe in live and let live" - Summer
Betyg: 6/10
//Zozzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar