lördag 31 december 2011

Recension: TRE#4- Flytande i Vatten//Emme

Innan detta året tar slut tänkte jag ge er en sista recension.
Och, som även dom andra recensionerna den senaste veckan, är detta en recension från serien TRE av Kjetil Johnsen.

Som alla dom andra böckerna i serien TRE var denna boken kanon bra.
Det var som en resa, ett äventyr, när man satte sig ner och läste boken.
Jag tror den fjärde boken- flytande i vatten- är den mest betydelsefulla boken av dom alla i serien TRE. Utan tvekan just nu.
Sakerna kom upp till ytan, man insåg saker och fick reda på sanningen
- sanningen man väntat på sen FÖRSTA boken!
Så det var en viss lättnad när man fick reda på sanningen, men då kom ju fler mysterium upp till ytan. Varför är det just så nu då? Men kan det verkligen stämma..?

Ja, en bok som utan tvekan kommer få ALLA AV ALLA från mig!

Tiden är inne...
Nu hörde han vad flickan skrek. Ett namn han så väl kände igen. Namnet på människan som flöt framför honom. För nu såg han det. Nu såg han plötsligt varenda detalj.
Han såg de blå läpparna. Han såg den smala strimman av stelnat blod från mungipan och ner mot hakan. Han såg huvudet av det som en gång var en flicka han kände.
Ung. Död. Naken, och inlindad i tunn, genomskinlig plast.



En av de fyra väninnorna har mördats Men vem av dom och varför, det återstår att ta reda på.


Serien är verkligen en serie jag rekommenderar till den som gillar spänning, mysterium blandat med mycket romans och förbjuden kärlek.
Läs ettan, läs tvåan, läs trean, och läs slutligen den MEST betydelsefulla boken, FYRAN- Flytande I Vatten.


Betyg: 5/5- UTAN TVEKAN
Titel: Flytande I Vatten
Originaltitel: Tre Venner 4- Pakket I Plast
Förlag: B|WHALSTRÖMS
Författare: Kjetil Johnsen
Sidor: 181
Utgiven: 2009 i Sverige    2007 i Norge
Serie: TRE
ISBN: 9789132156052

//Emme

1 kommentar:

  1. Svar: Du borde verkligen försöka dig på City of Bones nästa år, den är grymt bra! Jag vill också läsa Clockwork Angel eftersom jag läst de tre första i TMI.

    Det är väldigt bra att ha en bok där man skriver ner vad man läst för det är så roligt att gå tillbaka och titta. Jag skriver ju just nu ner i ett kollegieblock men det kändes roligare med en riktig bok.

    SvaraRadera