måndag 19 december 2011

Recension: Silence //Zozzo

The noise between Patch and Nora is gone. They've overcome the secrets riddled in Patch's dark past, bridged two irreconcilable worlds and faced heart-wrenching tests of betrayal, loyalty and trust - all for love that will transcend the boundary between heaven and earth. Armed with nothing but their absolute faith in one another, Patch and Nora enter a desperate fight to stop a villian who holds the power to shatter everything they've worked for - and their love - forever.






Titel: Silence
Serie: Hush Hush #3
Författare: Becca Fitzpatrick
Sidor: 438
Förlag: Simon & Schuster UK
Utgiven: Oktober 2011
ISBN: 9780857072283

Denna boken var helt fantastisk! Jag ska försöka recensera boken utan att spoila för de som inte har läst Fallen ängel och Förlorad ängel.
I första kapitlet får man veta att Nora inte kommer ihåg de förra 5 månaderna av sitt liv. Och det är som om man läser allt från början igen. Jag älskar denna boken. Kanske bättre än Fallen ängel!

Jag har hört många som har sagt att de älskade Fallen ängel men att Förlorad ängel var en stor besvikelse. Jag kommer inte ihåg att jag inte gillade Förlorad ängel mindre än Fallen ängel. Kanske bara för att jag var så glad över att få läsa om Patch igen, men hur som helst. Ni som har bestämt er för att strunta i serien bara för att förlorad ängel inte var så bra, ni borde helt klart läsa denna och ge serien en chans till!

Jag vet inte vad jag kan säga om denna boken förutom att man verkligen borde läsa den. Jag kan berätta mer om den men jag vill inte spoila, så... läs den. Och om du inte har läst Fallen ängel och Förlorad ängel, LÄS DEM. DU KOMMER HELT KLART ÄLSKA SERIEN! Becca Fitzpatrick, du är nu officiellt en av mina absolut favoritförfattare!:)
Betyg: 5/5
//Zozzo

2 kommentarer:

  1. Svar: Jag känner mig redan bättre, så blir förhoppningsvis helt frisk till jul.

    På vilket sätt var helgen amazing? Blir så nyfiken! Låter riktigt bra i alla fall.

    Nu i veckan ska jag extrajobba lite i en bokhandel för att sedan åka till Värmland och fira jul på fredag :D

    Vad händer hos dig?

    SvaraRadera
  2. Svar: Det låter faktiskt amazing! Och din stuga låter ur mysig som helst!

    Haha, det är faktiskt inte så roligt som det låter nu i julrushen. Sura kunder överallt som alla vill ha hjälp. Men det är alltid lika kul att få tipsa föräldrar om julklappstips till sina barn :D

    Min pappas släkt bor nere i Värmland, så vi brukar åka dit och fira jul de jularna jag är hos pappa. Jättemysigt är det :D

    Låter som en skön vecka det där! Jag vill också bygga pepparkakshus!
    Vad händer med din fågel? Måste ni lämna bort honom eller har det hänt något med honom?

    Jag har tyvärr inget djur. har aldrig haft. Vill ha en hund så otroligt mycket, men mina föräldrar säger blankt nej hela tiden. Inte ens en vandrande pinne vill de låta mig ha (de är ju fett coola).

    Snö har vi här, tyvärr. Någon decimeter tror jag det är, men det snöade när jag gick hem idag också. Jag kan inte låta bli att bli lite deppig. Vill ha sommar! Har du snö?

    Kram!

    SvaraRadera