onsdag 23 november 2011

Recension: Beastly: Ett odjur//Zozzo

Kyle Kingsbury är rik, skitsnygg, elak och egoistisk. För honom är det självklart att han ska väljas till den populäraste killen på skolbalen och få hångla med den snyggaste tjejen resten av natten.

Och allt hade nog gått som planerat om det inte hade varit för Kendra. Hon är inte särskilt snygg och hon har mage att kritisera honom för att få fördelar för att han är det.

För att ge igen bjuder Kyle henne på skolbalen bara för att dumpa henne utanför dörren och göra bort henne inför hela skolan.

Men Kendra är inte en vanlig tjej - hon är häxa. När Kyle kommer hem på natten efter skolbalen väntar hon i hans rum. Hon förbannar honom för hans grymhet och förvandlar honom till ett monster med päls, horn och huggtänder. Lika ful på utsidan som han är på insidan.

Bara om han lyckas hitta en tjej som verkligen älskar honom som han ser ut nu och som kysser honom innan två år har gått kommer förbannelsen att brytas. Och en sak till: Kyle måste också verkligen älska henne!


Titel: Beastly: Ett odjur
Författare: Alex Flinn
Utgiven: April 2011
ISBN: 9789163869044

Jag läste ut denna för ett tag sedan. Har inte hunnit recensera den föränn nu eftersom jag har väldigt mycket i skolan. Men nu så!:)

Jag känner redan nu på mig att denna boken kommer bli väldigt svår att recensera. Så det första jag tänker säga är att jag verkligen hatade Kyle i början. Att han tänkte att de fula inte var lika värda som honom och sånt. Så när Kendra förvandlade honom till ett odjur blev jag bara glad och tänkte "rätt åt honom". Men lite längre in i boken får man veta mer om vem han verkligen är och jag började tycka synd om honom. Att det var synd att han hade en sån pappa som bara skiter i en totalt. Och när han träffade Lindy var jag helt såld.

Boken är lättläst och rolig men jag hade hoppats på mer. Det är flera som har sagt att boken är väldigt bra så jag har haft höga förväntningar. Men den levde inte direkt upp till dem. Den är inte en av mina favoriter, men den var helt okej.
Betyg: 5/10

1 kommentar:

  1. Har precis läst ut den och jag tyckte att den var bra. Kika in på min blogg så kan ni läsa recensionen:)

    //Amanda

    SvaraRadera