fredag 21 oktober 2011

Tänk om det där är jag //Emme

Jag, Emme, har läst boken Tänk om det där är jag av Johanna Lindbäck.
Den var riktigt bra!

Boken handlar om Agnes som flyttat till Umeå från storstaden Stockholm. Hon ska börja tvåan på gymnasiet.
Hennes familj- mamma pappa och hon- har ingen släkt i Umeå så de har inga att umgås med. Men familjen som bor i huset bredvid är snälla och killen i familjen är lika gammal som Agnes och hjälper henne med skolan mer än gärna. Ibland cyklar de tillsammans, ibland inte. Men det spelar ingen roll. Agnes känner sig inte bortkommen, ensam, utan har någon att vara med. Och DET är ju allt en bra början.
Nu har Agnes bestämt sig. Hon vill inte längre vara tjejen som ingen lägger märke till. Hon ska börja om- med allt!
Men kommer det verkligen gå om hon tänkt sig...?

Jag rekommenderar verkligen denna boken. Man blir en med boken. Den är verkligen skriven på ett sätt som gör att man tror att den är verklighetsbaserad. Om du gillar Johanna Lindbäcks andra böcker,men även Katarina Von Bredows böcker, ska du ABSOLUT läsa denna underbara boken!
Hoppas du tar mina råd på allvar. Annars går ni miste om nåt oerhört stort- enligt mig.

Betyg: 7/10
Författare: Johanna Lindbäck
Titel: Tänk om det där är jag
Förlag: Rabén & Sjögren
Sidor: 224
Utgiven: 201008
ISBN: 9789129673029


//Emme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar