lördag 17 september 2011

Tomorrow, When The War Began //Zozzo

Igår kollade jag på filmen Tomorrow, When The War Began och jag tycker att det är den bästa filmen jag har sett i hela mitt liv. Den är så bra så jag vet inte vad! Ni kanske tycker att jag överdriver men nej! Jag läste boken (med samma namn) för ett halvår sen eller något sånt och jag tyckte den var jättebra. Jag gick direkt vidare till att läsa tvåan men slutade läsa den efter halva eftersom jag tröttnade. Och nu när jag har sett filmen så vill jag fortsätta läsa serien. Jag hoppas verkligen att de kommer göra en film av uppföljaren eftersom ettan var så bra. Jag funderar på att kolla på den igen just nu. Eller senare ikväll. Jag kommer i alla fall se på den igen. Filmen och boken handlar om att en grupp tonåringar åker ut för att campa i "Helvetet" i en helg när det är något slags firande i deras hemstad "Weerawee". Och när de kommer hem har allting förändrats och ett krig har startat. Tonåringarna måste göra allt för att överleva och man får följa dem och se vad som händer. Det är en otroligt bra film (och bok) som sagt. Jag tycker dock inte att boken är lika bra som filmen. Det är mycket mer handling i filmen än vad det är i boken. Men boken är såklart värd att läsa och filmen är ett måste. Så se på den! //Zozzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar