torsdag 29 september 2011

Jag saknar dig, jag saknar dig! - recension //Emme

Jag har läst boken "Jag saknar dig, jag saknar dig!". Jag har även sett filmen.Filmen och boken handlar om två tjejer- enäggstvillingar- som tillbringat sitt liv tillsammans, och inte levt en sekund utan att veta vart den andra är. Den ena är egoistisk och bryr sig bara om sig själv, "jag jag JAG". Den andra tänker på alla och vill alla gott. En dag blir en av dom påkörd. Dör.
Det finns nu bara en av dom kvar, som måste stå upprätt och klara resten av livet själv, utan sin spegelbild.
Detta är en rörande berättelse som sägs vara sann. Om det är så, hoppas jag att allt som händer i boken inte stämmer... Omöjligt allt... Det är så rörande, det som händer. Om du ser filmen så kommer du gråta, så var utrustad med näsdukar av bästa slag! Det är omöjligt att gråta, så om du inte gråter så känns det väldigt väldigt ovanligt. Jag är ganska känslig så jag kan utan tvekan säga att jag grät igenom nästan hela filmen..
Både boken och filmen rekommenderar jag! :) //Emme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar