måndag 6 april 2015

Tagg: En bokbloggares hemliga liv //Zozzo

Jag och Emme har blivit taggade av Klara (tagg för taggen! :D) så jag tänkte att jag gör den nu, så får Emme göra den senare också om hon vill ^^

1. Hur länge har du bloggat?
Bokzoem har jag och Emme drivit i ca 3,5 år, och innan det hade jag några bokbloggar lite hit och dit som jag aldrig lyckades hålla igång. Sååå runt 4 år skulle jag tro.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Tyvärr så tror jag att jag någon dag inte längre kommer ha någon tid eller lust alls att blogga, eftersom det redan är ganska stressigt för mig i nuläget, men just nu känner jag bara att jag aldrig skulle kunna sluta blogga helt, så jag hoppas ju att vi kommer fortsätta blogga så länge som möjligt.

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
NI! Verkligen, att ha några att prata om böcker och dela sina åsikter med. Bokbloggarsamhället är anledningen till att jag ens fortfarande bokbloggar. NI gör det underbart. Och sedan är det härligt att få skriva ner sina tankar om böcker som man sedan kan diskutera med andra ^^

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Stressen när man verkligen inte hinner. Jag hinner knappt läsa längre, och då känner jag att jag inte har något att blogga om längre, vilket får mig att känna mig så dålig för att jag jättegärna vill blogga.

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Inte direkt, jag bara skriver det viktiga jag vill ta upp i inlägget typppp? xD

6. Finns det någon bokbloggare du beundrar?
Jag har alltid beundrat bokblogaren BokClara som till och med är anledningen till att jag började bokblogga, men hon har dock lagt ner sin bokblogg nu, vilket är väldigt synd :/

Annars beundrar jag verkligen Anna från Boktycke för att hon alltid håller bokbloggen uppdaterad och så strukturerad. Hennes inlägg är alltid intressanta och hon verkar lägga ner så mycket tid på bloggen, så det ser jag verkligen upp till!

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Jag har inte riktigt någon specifik som jag vill ska blogga på vår blogg haha, det skulle vara kul om vem som helst hade velat :D

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T.ex. vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Jag brukar blogga på kvällen eller natten (ohai klockan 2 på natten just nu oops), så jag brukar alltid ha något att äta (haha när äter jag inte dock) och cola eller vatten ooooch så brukar jag ha pyjamas eller sköna och avslappnade kläder hehe.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Det varierar verkligen. Ibland kan det vara hur svårt som helst att få fram mina tankar och ibland är det svårt att sluta skriva haha. Det är alltid svårt att börja, men så fort jag kommer in i det så går det bra.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
UNDERBAR som jag sade innan! Jag började bokblogga för att jag såg vilken fin gemenskap bokbloggare hade och för att de verkade så snälla och roliga att prata med, vilket jag tycker än idag.

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Jag vet inte vilka som har gjort den här taggen ens, men jag antar att jag är sist som alltid xD Så om någon inte har gjort taggen så nominerar jag DIG :D

//Zozzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar