söndag 18 januari 2015

Årssammanfattning i bilder: "Memory"-jar 2014! //Zozzo

Hallå! Varning för långt inlägg hehe.....

Så jag har gjort en liten sak under 2014... Och detta är att ha en liten "Memory"-jar. Alltså en liten behållare där jag lägger ner små lappar där jag skrivit mina mest positiva minnen under året.

Jag började med detta även under sommaren år 2013, men nu har jag lyckats göra det under hela året! Sammanlagt har jag skrivit 64 små lappar, så det har varit ett väldigt bra och mysigt år. Det som är så kul med dessa lapparna är att man endast skriver ner bra minnen. Man ska bara skita i dåliga minnen och läsa alla positiva lapparna i slutet av året och känna sig nöjd över allt glatt som har hänt en och allt man har fått uppleva, DET är en underbar känsla och det är därför jag ville skriva detta inlägget.

Jag tänkte på ett sätt att jag kan sammanfatta mitt år med hjälp av dessa memory-lapparna, och hoppas även att ni kanske också blir intresserade av att göra en liten memory-jar ni också under 2015, det tipsar jag i alla fall starkt om! ^^

Jag har bara skrivit ner kortfattat på mina lappar och har tagit bilder från nästan varenda händelse som jag skrivit ner på lapparna, så jag sammanfattar mitt år i bilder och skriver kortfattat vad det är för minne :D




Bråvalla
Jag fick se BRING ME THE HORIZON (till vänster) <3<3<3<3<3<3

 Klassresa till Bolmsö där vi...

 ... byggde trebuchets och katapulter och...
HÄNDIGA KVINNOR TILL HÖGER WEEEOWWW och en liten pojk där i bakgrunden (han byggde inte alls det mesta nej nej ehehe *host host*

... paddlade
På bilden till vänster hade alla som paddlade lyckats få båtarna att hamna precis bredvid varandra, så paddlade vi alla tillsammans och höll ihop kanoterna, så så så så underbart var det <3

På bilden till höger paddlade jag ut till mitten av sjön Bolmen mitt på kvällen med tre kompisar då vi bara satt där ute och pratade i runt fyra timmar om allt möjligt. Det var så vindstilla och tyst, jag har aldrig varit med om något liknande. Vi såg även solnedgången och det var otroligt fint.



Le dUDETTES
Jag och Emme har börjat träffa Jojje (Johanna/Boktjejen) ännu mer i år och det är så kul att tänka att hon faktiskt är en internetkompis. Jag kan inte längre tänka mig det, eftersom hon har blivit en så nära vän och det är så underbart att hänga med dem båda. Verkligen en underbar trio haha :D

Of couuurrrseeee lilla Emme
Självklart har Emme varit en stor del av detta året (som alltid). Vi har haft underbara stunder då vi bara hängt, eller gått ut och gått, skypeat, pluggpartajat och så vidare. Så perfekta dagar har jag haft med henne, som vanligt ^^<3

Språkresa i Brighton, England med Emme!

(Till vänster) Vi fick se vart delar av Harry Potter spelats in och (till höger) ÄTA PÅ PIZZA HUT, som jag nu kan intyga om har de godaste pizzorna i hela. världen. <3.

Bokmässan 2014!
(Till vänster) I år igen fick jag träffa Louse (Sugarcrazed från twitter)! Det är så härligt att träffa henne för att hon alltid är så jäääääääääääääääääääääääääääääkla glad på bokmässan hahah xD

Ny/gammal vän - Williaaaam
I år fick jag tillbaka kontakten med en av mina bästa barndomskompisar som jag känt sedan andraklass och han har blivit en av de bästa kompisarna jag har, så kände att jag behövde ta med honom lite här, eftersom en väldigt stor del av årets händelser har inkluderat honom :) 

(Till vänster) Vi brukade få jättegoda mackor när vi gick på fritids, så vi försökte baka dem, vilket vi misslyckades totalt med xD
(I mitten) Vi besökte vår gamla skola! Precis på dessa platserna satt vi i andraklass. Sjuk nostalgi och herregud vad litet allt kändes nu när man blivit så mycket större.
(Till höger) Jag har tack vare honom bÖRJAT TRÄNA!!!! JAAA!
Tro det eller ej allihopa, men jag har tränat ungefär en gång varje/varannan vecka i ett halvår nu kanske, JAG HAR LYCKATS! :D


Sebbses - the bussrese-edition
Sebbe här räknar jag också som en av mina närmsta vänner. Vi går i samma klass har åkt buss tillsammans nästan varje dag i snart 2 år nu då vi bara har pratat, så han vet typ allt som finns att veta om mig och hjälper mig alltid med allt (och är seriöst den roligaste personen som jag känner), så han är en underbar kompis. Om ni vill så kan ni gärna följa honom på snapchat (sebbses) haha, han är verkligen grymt rolig där ^^


Sebbses - the pluggbakning-edition
Vi har även infört en "tradition" och detta är att vi innan ett prov bestämmer en dag då vi är hemma hos honom och har en bak- och pluggdag. Detta slutar dock med en massa musiklyssnande, gitarr- och basspelande, bakande som jag alltid förstör och lite plugg.
(Till höger) Här provade vi att baka dansk äppelpaj utan äpple, ten outta ten hörrni!


Det är en massa fler saker som har hänt och detta inlägget visar inte ens hälften av det, men jag ska inte dra ut på det xD Dessa minnena är de främsta som gjorde att mitt år blev så bra som det blev och jag är så glad över att jag har fått uppleva allt detta.

Vad har ni hittat på för roliga saker under 2014? :D TÄNKER NI BÖRJA MED EN MEMORY-JAR? (BECAUSE YOU SHOULD....!!) //Zozzo

3 kommentarer:

  1. 1. DITT ÅR VERKAR VERKLIGEN HA VARIT UNDERBART! WELL DONE! :D
    2. WHY ONLY UGLY PICTURES WITH ME?? xD
    3. Tänker nog köra memory-jar under tiden i England för orkar inte köra det nu, men vi får se xD

    SvaraRadera
  2. 4. Omg du har inte med ATL??

    SvaraRadera
  3. Jag håller helt med dig om minnesburken. Det är jättekul att bara läsa alla positiva minnen. Jag började med minnesburk 2013 och har nu gjort en för 2014, men ingen för 2015. Det måste jag göra snart! :)

    SvaraRadera