söndag 13 juli 2014

Bucket List: Sommaren 2014 (3) //Zozzo

Hallå allihopa!
Okej jag har en timme kvar på mig för att lyckas få upp detta inlägget på söndagen, I WILL MAKE IT!

Jag har inte fått så jättemånga punkter avprickade denna veckan, men lite har jag fått ihop i alla fall. Så let's go :D


Nu när jag har varit på camping har vi varit väldigt nära havet, så jag såg solnedgången nästan varje kväll i en vecka. Det var lika fint varje gång, speciellt när man ser solen gå ner vid havet <3


Okej, nu nu hörrni. Jag har för en gångs skull testat något nytt; CURRY ISTÄLLET FÖR VITLÖK PÅ SUBWAY! *applåder applåder*

Jag menar, ni kommer nog aldrig förstå hur svårt det är för mig att testa nya saker. Jag vet att man kan upptäcka nya saker som man verkligen gillar, men jag föredrar att alltid ha samma sak när jag ändå gillar det. Och tänk så gillar man inte det nya man testat på liksom haha. Nej men det var helt okej faktiskt. Jag kommer nog testa det igen, men favoriten är helt klart vitlök! .... Wow vad intressant, låt oss gå vidare xD

Häär har vi den punkt som tagit ett ganska lång tag. Jag har varit borta i ca 1,5 vecka och det har varit underbart! Först var vi i Bromölla och sedan i Karlskrona. Vad jag gjorde i Bromölla skrev jag i det förra inlägget så det skippar jag hehe. Men detta har jag alltså gjort i Karlskrona :D

 Det har varit underbart väder hela veckan så vi åkte en båt i Karlskrona skärgård! Jag har också slappat väldigt mycket och bara läst (och varit mycket mycket mycket onyttig) men det har varit mysigt :D

En andra gång var vi även på marinmuséet. Det är väldigt intressant + att vi detta året också fick gå inuti den gamla ubåten Neptun. Väldigt coolt var det!

Vid marinmuséet finns det även flera gamla båtar som vi fick vara på och kolla runt, så jag och min bror passade på att posea lite och leka Jack från Titanic haha.


 Medan jag var i Karlskrona fick jag även chansen att träffa två gamla bokbloggare, Vynne (bokkärlek) och Clara (Bokclara)! Det var kul att få träffa dem en gång till efter att inte ha sett dem sedan bokmässan 2012. Vi stack först till ICA och köpte jordgubbar, kakor och dricka, sedan gick vi ner till havet och satt där och hade picknick och bara pratade om allt mellan himmel och jord. Det var verkligen jättekul att få träffa dem och det var supermysigt att ha en picknick så spontant. Det enda negativa var att det blåste så in i, men det var ju underbart ändå :D

Så det var allt denna veckan! På onsdag sticker jag och Emme till England på språkresa så jag kommer inte kunna skriva Bucket List-inlägg på tre veckor nu. Men efter det kommer jag göra ett inlägg på allt jag hunnit med där borta! ^^ //Zozzo

JAG FICK UPP INLÄGGET INNAN KLOCKAN 12 ALLTSÅ SÖNDAG WOHOOOO!!!!!



1 kommentar:

  1. Woop woop! Du hann! Så stolt över dig *klapp på axeln* och *applåder* (för currysåsen) ;)
    Du verkar ha haft en underbart mysig vecka iaf :)

    SvaraRadera