torsdag 9 januari 2014

Att se fram emot år 2014 - Del 2 //Zozzo

Hej hej!

Här kommer del två av vad man har att se fram emot år 2014 :D I detta inlägget är det bara tv-serier och musik :) (Japp, nu testar vi blanda in det också på bloggen då hehe)


TV-SERIER



     Broadchurch (Amerikansk version) säsong 1: --       Downton Abbey säsong 5: September

      Game of Thrones säsong 4: (Under våren)     Once Upon A Time säsong 3 fortsättning: 9 mars


       Supernatural säsong 9 fortsättning: 14 januari         Sherlock säsong 3 avsnitt 3: 12 januari

 The Walking Dead säsong 4 fortsättning: 9 februari    Pretty Little Liars säsong 4 fortsättning: 7 januari 

               Doctor Who säsong 8: (Under hösten)         Ravenswood säsong 1 fortsättning: 7 januari

Det finns säkert fler tv-serier som sänds detta året, fast detta är de tv-serier som verkar vara mest efterlängtade och som jag kan komma på :)



Det är alldeles för mycket musik som släpps detta året för att jag ska kunna få med allt, så jag tar bara med de album som verkar vara mest efterlängtade här också :)

Pop
          Foxes - Glorius 3/3                    Lana Del Rey - Ultraviolence ---     

Lea Michele - Louder 28/2             The Fray - Helios 25/2

Andra popartister som också kommer släppa ut nya album i år, men som vi inte fått veta så mycket om ännu, är bland andra: Ariana Grande, Taylor Swift, Christina Perri, Adele, Ed Sheeran, Jennifer Lopez, Shakira, Kelly Clarkson, fun. och Miley Cyrus.

Alternative rock/ Pop punk/ Pop rock

Bastille - Bad Blood 14/1       Young The Giant - Mind Over Matter 21/1

We Are The In Crowd - Weird Kids 18/2   My Chemical Romance - May Death Never Stop You 25/3

Fler band/artister inom dessa genrerna som också kommer släppa nytt i år: Foo Fighters, Linkin Park, Blink-182, Red Hot Chili Peppers och Nickelback.

Rock/ Metal/ Metalcore/ Hardcore punk
Of Mice And Men - Restoring Force 28/1         Issues - Issues 18/2

Breathe Carolina - Savages ---       Within Temptation - Hydra 31/1

Fler band/artister inom dessa genrer som kommer släppa nytt under året är bland andra: Guns N' Roses, Rise Against, Crown The Empire, Iron Maiden, Judas Priest, Arch Enemy,  La Dispute och Architects.


Och det var den musik jag kunde hitta i alla fall, så det var allt! Det finns så mycket att se fram emot och gud vad jag längtar tills flera av tv-serierna kommer igång och flera album släpps :D

Vad ser ni mest fram emot? :) //Zozzo


4 kommentarer:

  1. GAME OF THRONES!! Längtar ihjäl mig efter den nya säsongen! :D :D

    SvaraRadera
  2. GAME OF THRONES!! Längtar ihjäl mig efter den nya säsongen! :D :D

    SvaraRadera
  3. Alltså du förstår inte hur taggad jag är för WTs nya skiva, jag fangirlar sönder här borta!!!!! Ååååh, så mycket bra att se fram emot! Jag visste inte ens att GoT have en ny poster för säsong 4 än, omg, har de en teaser också? För jag såg ett gif set som jag inte kommer ihåg från säsong 3 och blev lite paranoid... ÅÅÅÅHHH SÅ MYCKET ATT LÄNGTA EFTER

    SvaraRadera
  4. Ser alla på sherlock?! Överallt: SHERLOCK, sherlock, SHERLOCK! Jag har aldrig sett det, känns som om man möjligtvis missat något?

    Känns lite som om jag inte alls har koll på musik längre! är man för gammal då?!
    Att MCR släpper ny skiva hade jag ingen aning om, la inte dom ner?!

    SvaraRadera