lördag 29 juni 2013

#Läsalot2013 //Emme

Efter ett långt långt uppehåll är jag äntligen tillbaka och ska försöka hålla mig kvar på banan :)
Tänkte, som många andra bokälskare, vara med på idén Läs-A-lot :) (för er som missade Zozzo´s bra och viktiga inlägg om det hela finns den undertill eller i detta inlägget)

Tänkte skriva lite om mina mål och vart jag vill komma och lite om böckerna jag har valt att läsa från och med 00.00 inatt ;)

Kommer undertill skriva om målen och sedan böckerna(framför titeln har vi tecknet "-" och framför målen  med har vi målen för den kommande veckan som går under namnet "Läs-A-Lot"(vilket jag för övrigt tycker är ett superbra och fiffigt namn!) :

◊ En engelsk bok
- Some Girls Are

◊ En bok över 400 sidor 
- Ormringen vs Alla själars Natt vs Monstrets dotter(det börjar luta mot det sistnämnda då de andra två är närmare 700 sidor vilket är på tok för mycket att läsa på 1-2 dagar haha)
◊ En bok i en ny serie
- Harry Potter och de vises sten

◊ En bok som legat oläst en lång tid i bokhyllan
- Evig natt(vågar jag? Kommer typ få mardrömmar..) 


Om jag mot förmodan skulle ha läst ut alla dessa böcker ovan innan den sjätte(då Läs-A-Lot avslutas) så har jag Korsad att läsa som jag håller på att läsa just nu ^^ Men chansen för det är inte så stor haha, men bra att nämna det i alla fall :)

Tycker för övrigt att själva idén som Anna och Emelie kommit på är underbar, för det får många som gillar samma sak att medverka i något tillsammans- och det är verkligen huur kul som helst..! :D
Så om sisådär.. 1h börjar #läsalot. Sjuukt taggad! Ni kan följa min medverkan och min vecka på Twitter, hoppas det är många som tänker vara med på denna übercoola idé! :D

Om ni läst någon av böckerna ovan så får ni gärna kommentera undertill om vad ni tyckte och om ni rekommenderar boken osv, det hade jag uppskattat väldigt mycket..! :)

Bortsett siffran på bokens baksida tycker jag att bilden  skildrar mig väldigt bra. Sängen, hängmattan och ute i trädgården är några ställen som jag kommer vara på under Läs-A-Lot ;) Så myspys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar