söndag 23 september 2012

Efter ett långt uppehåll är jag tillbaka igen //Emme

Trots att det har varit tävling på bloggen och så, har jag ju faktiskt inte varit riktigt närvarande. Det har varit skolan- läxor, uppgifter, prov, arbeten- ivägen, och sen har ju blogglusten och läslusten försvunnit och gömt sig i ett hörn x antal gånger.. 
Men nu känns det som att jag är på spåret igen :)

Var på Sicilien förra veckan, så då kunde jag inte göra recensioner.
Men jag hann läsa ut 2 böcker :) Sen innan resan(långt innan resan faktiskt) läste jag ut en spännande och fantastisk bok som heter Gone- Övergivna :)
Kommer recensioner på alla böcker inom snart!
Ska även svara på era kommentarer :)

Det kommer vara väldigt mycket med skolan framöver, så jag kan inte lova att jag kommer bättra mig när det gäller uppdateringen och så. Men såklart- som alltid- kommer jag göra mitt allra allra bästa :)

Slänger in en video som jag lyssnar på så gott som 24/7. Har blivit en favorit hos mig sen jag hörde den på en av min vardagliga bloggs läsares blogg ;)
Hörde även låten på Sicilien varje dag, och låten betyder en del för mig.
Den påminner mig om att man aldrig ska sluta kämpa, att man aldrig ska släppa taget om hoppet, och försöka hitta en gnista i allt, även det som ser väldigt mörkt ut till en början.
Jag använder mig mycket av låten och det den påminner mig om när jag sitter och skriver- allt från blogginlägg till skoluppgifter och framförallt när jag skriver på böcker/berättelser. Ni som skriver vet att ibland kan man tappa suget och bara vilja släppa taget. Att bara låta det vara. Men det bästa är nog att aldrig sluta riktigt helt, för när man ska börja skriva igen, är det mycket svårare än vad man först trodde att det skulle bli.

Texten i låten har egentligen ingenting med mina tankar att göra, bara det att låten gör mig glad och peppar mig betyder något :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar