söndag 1 juli 2012

Sammanfattning Juni 2012 //Zozzo

Antal böcker lästa i år: 42
Antal böcker lästa i Juni: 5
Omläsningar: 1
Svenska: 3
Engelska: 2

Antal sidor: 1677 (108 sidor mer än förra månaden)

Böcker jag läst:
* Tankeläsaren - Kristin Cashore
* Rör mig inte - Tahereh Mafi
* Vanja och Ville - Mats Wahl
* Linger - Maggie Stiefvater
* Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins

Bästa boken: Om jag inte får ta Anna and the French Kiss som är en omläsning så är det nog Linger, fast den hade jag väntat mig skulle vara sådär superbra, så bästa boken denna månaden får nog bli Rör mig inte eftersom den var mycket bättre än vad jag väntat mig att den skulle vara :)

Sämsta boken: Vanja och Ville.

Kommentar: Ja, 5 böcker är ju helt okej :) Jag orkar inte läsa så mycket just nu, vet inte varför... så var det nästan genom hela juni :/ Fast jag passar på att säga att jag ändrat mitt mål till att läsa 80 böcker i år, och inte 100. Jag hinner inte med att läsa 100 st helt enkelt. Så nu slipper jag stressa hela tiden. Och jag har bestämt mig. JULI SKA VARA MIN ENGELSKA-VECKA. Jag kommer bara läsa engelska böcker i juli. Får väl se hur detta går, med tanke på att jag har ganska många böcker från bibblan på svenska här hemma... Men det ordnar sig ;)

Hur har det gått för er med läsningen i juni då? :) //Zozzo

4 kommentarer:

  1. SV: tack så mycket hihi nu har jag mer att blogga om!

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag med! :) Det är tråkigt att den inte fått så mycket uppmärksamhet. Jag älskar Dr. Rick ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har läst sju böcker i Juni, vilket jag faktiskt är riktigt nöjd med! Jag försöker att inte sätta upp ett mål för hur många böcker jag ska läsa varje månad, utan jag läser så mycket jag hinner helt enkelt. ;)

    SvaraRadera
  4. Läste också precis Rör mig inte, gav den 3/5 i betyg. :)

    SvaraRadera