tisdag 1 maj 2012

Utmaning #2

Här kommer svaren på frågorna vi fått i Elisabeths utmaning!

1. Har du någonsin haft en crush på en karaktär från en bok/tecknad film?
Emme: Nja, antagligen Jeremiah och Conrad från Sommaren jag blev vacker av Jenny Han.
Zozzo: Alla karaktärer ni kan tänka er. Jace, Dimitri, Cabel, Patch, St. Clair, Jay, Peeta and so on.

2. Om du skulle bli förvandlad till ett djur, vilket?
Emme: En fisk eller fågel, eftersom jag vill kunna andas under vatten och flyga :P
Zozzo: Klurigt... Kanske till en delfin? De är ju så fina där de hoppar upp och ner i vattnet ^^

3. Vilken karaktär från en bok har du velat ge ett slag, varför?
Emme: President Snow. Ni vet varför...
Zozzo: Zoey Redbird från House of Night. För hon är så sjukt irriterande och ligger runt med vem som helst. Jag menar, herregud. När jag läser de där böckerna önskar jag ibland bara att hon kunde dö så att serien hade handlat om Stevie Rae istället, eller något -.-

4. Hade du kunnat leva som vegeterian, varför?
Emme: Verkligen inte, jag älskar kött x)
Zozzo: Kanske... Det hade såklart blivit svårt, men jo, kanske.

5. Om du var med i Harry Potter, hade du velat ändra på historien?
Emme: Nej, jag tycker den är bra som den är.
Zozzo: Samma som Emme.

6. Vilken genre läser du helst inte?
Emme: Jag läser alla slags genrer, så ingen speciell antar jag.
Zozzo: Drama, tror jag. Jag gillar alla genrer. Men drama... det händer ju inget -.-

7. Sommar eller vinter? Varför?
Emme: Sommar, eftersom det är varmt och för att det är så fint då. Dessutom för att det är sommarlov ;)
Zozzo: Sommar! För att jag älskar att vakna av att fåglar kvittrar och allting. Och för att man kan gå ut barfota, det är mysigt ^^

8. Har du läst en bok som alla andra älskade men inte du? Vilken?
Emme: Jag har hört att många gillar Alex Dogboy, men den tyckte jag verkligen inte om.
Zozzo: Hm, inte vad jag vet. Jag gillade inte "Jag saknar dig, jag saknar dig" och "Beastly" särskilt mycket, som många däremot verkar gilla.

9. Var (soffan utomhus osv), när (på dagen natten osv) och med vilket snacks läser du helst en bok?
Emme: Jag läser helst i soffan nere i vardagsrummet när det är kväll med nötter som snacks ;)
Zozzo: Jag läser alltid i min brors säng på alla tider på dygnet. Fast jag har aldrig snacks till. Varför? För att jag inte klarar av att äta och läsa samtidigt. Antingen glömmer jag bort vad jag läst för jag måste tänka på att tugga hela tiden eller så glömmer jag tugga... Haha, det är bara mig som det är så för, va? xD

10. Vad väljer du, att leva i Narnia eller gå på Hogwarts?
Emme: Narnia :D
Zozzo: Hogwart. Tänk så kul att få lära sig magi och spela Quidditch!

11. Om det började brinna i ditt hus och du bara hann ta ut 2 saker vad skulle du då välja av Böcker, Djur, Datorn, Bilder eller något annat? Varför?
Emme: Mobilen, eftersom jag har en massa minnen där och kan hålla kontakt med andra med hjälp av den, och min plånbok, eftersom jag har alla mina kort där i.
Zozzo: Min extra hårddisk där jag har all min musik, filmer, foton, barnvideos, ALLT och... Det blir svårt att välja mellan min gitarr och mina böcker... Men då tar jag gitarren så kan jag spela på gatan och tjäna ihop pengar ;)

Det var det! 2 utmaningar kvar då. Vi kommer heller inte välja fler att ge någon utmaning till. Antagligen har alla redan blivit utmanade någon gång, så vi kommer bara svara på resten av frågorna.

Vill förresten berätta för er att Lucy på Bokrygg har en tävling på sin blogg där man kan vinna tåv böcker! Klicka HÄR för att komma till tävlingen :) //Zozzo och Emme

1 kommentar:

  1. Sv:Damon! Tycker inte om teamgrejs,men Damon är ett självklart val x)

    SvaraRadera