fredag 3 februari 2012

Den fjärde Dimensionen//Emme

Både jag och Zozzo har läst den sjätte och sista boken i Hemsökt, men eftersom min käraste vän Zozzo har grymt mycket att göra just nu(mer än vad jag NÅNSIN har haft in my life) så tar jag hand om att recensera den här härliga boken.
Bilden här till vänster har jag själv gjort, och texten stod på baksidan på boken, i en snirklig vacker text. Jag kommer inte skriva ner baksidan här, eftersom det skulle avslöja en hel del kan jag tänka mig...


Därför skriver jag bara, i denna recensionen, lite smått om vad jag tyckte om boken, helheten och allt det där.

Jag tycker boken är en fantastiskt bok.
Under läsningens gång skrev jag lite om den på Twitter bla, och det var fler och fler som kom till mig och sa: Den är jätte bra!
Jag blev så småningom mer och mer övertygad om att den här boken, det skulle minsann vara en bok som jag sent skulle glömma.
När jag kommit en åttondel av boken blev jag störtkär, bara sådär.
Bästa boken jag läst, på länge!
Jag ångrar verkligen inte att jag började läsa Hemsökt serien!

Boken, som helhet, var väldigt bra.
Det beskrivs mycket i den, man blir även glad av att läsa boken, och under flera stunder i boken sitter man på nålar, för så spännande är den.
En bok jag STARKT rekommenderar, och om du, precis som jag och Zozzo, tycker om fantasy böcker med en gnutta humor i, så är Hemsökt den perfekta serien för dig, det kan jag lova!

Varken jag eller Zozzo har recenserat särskilt många böcker i Hemsökt serien, just därför att vi inte haft tid eller ork, och faktum är att det bara är en enda bok som är recenserad i Hemsökt serien(SKAM..).. Den första.

Ja, det var väl det jag hade att säga om boken.
Hoppas fler vill läsa den nu, för annars går ni alla miste om något stort, det kan både jag och Zozzo svära på.

Boken kanske inte är allas stil, men jag tycker ändå att alla borde ge den en chans, men läs hela serien innan ni läser sista. Ni har nåt att se framemot kan jag säga :)

Betyg: 5/5
Titel: Den Fjärde Dimensionen(#6 Hemsökt)
Författarinna: Meg Cabot
Förlag: B|WHALSTRÖMS
Sidor: 239
Utgiven: 2008
Egen åsikt: Bästa boken på länge. En bok jag mer än gärna rekommenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar