måndag 2 januari 2012

Recension: TRE#5-Till Jord Skall Du Bli//Emme

Jag har läst ut Kjetil Johnsens Femte bok i serien TRE.
Jag har läst den boken en gång innan men valde att läsa den igen
- för den är så bra! :)

I den här boken avslöjas mycket. Jag tyckte den här boken var riktigt bra. Man insåg saker- precis som i trean och fyran.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer om boken...
Den var bra- en riktig rysare- och jag älskar hela boken! Från början till slutet. När du väl kommit in i serien kan du inte sluta läsa.
Hemskt ibland, men oftast är det positivt ;)

Hon gick vidare tills hon kom till en glänta längs skogsvägen.
Mördaren satt på traven med timmer som låg där, tillbakalutad med armbågarna som stöd bakom sig, benen utsträckta och korsade vid vristerna. Mördaren log när hon kom.
Mördaren sa: - Hej, du.
Men det var länge sen nu. Sex dagar, sex dygn.
Ett helt liv.


Det är dags att ta farväl och se kistan sänkas ner i graven. En av de tre väninnorna är säker på att hon vet vem mördaren är. Och hon tänker göra allt för att stoppa honom...

En bok jag mer än gärna rekommenderar.
Jag älskade sista delen. Där det avslöjades en hel del, kan jag säga.
Läs ettan, läs tvåan, läs trean, läs fyran och läs tillslut den kanske mest avgörande boken i Kjetil Johnsens bokserie TRE, den fjärde boken
- Till Jord Ska du b
li.




När jag läste titeln tänkte jag genast på dom få orden prästen säger i kyrkan på en begravning;
-Från jord är du kommen, till jord skall du åter bli.


Betyg: 10/10
Titel: Till Jord Skall Du Bli
Originaltitel: Tre Venner 5- Til Jord Skal Du Bli
Författare: Kjetil Johnsen
Förlag: B|WHALSTRÖMS
Sidor: 156
Utgiven: 2007 i Norge   2009 i Sverige
Serie: TRE
Utläst: 1/1/2012
ISBN: 9789132156908

//Emme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar