tisdag 20 december 2011

Böcker från jultomten! //Zozzo

Listan startades av The Broke and the Bookish för de som gillar böcker och listor!

Här kommer ett litet inlägg på de 10 böckerna jag hoppas att jultomten tar med sig till mig!;)


Hex Hall av Rachel Hawkins
Jag har hört så mycket bra om denna boken, så jag känner liksom att jag bara MÅSTE ha den! Give me!


I heart you, you haunt me av Lisa Schroeder
Jag tycker att boken verkar ha en väldigt bra story. Dessutom har jag hört mycket bra om Chasing Brooklyn som också är skriven av Lisa Schroeder så jag vill verkligen läsa denna.

Some girls are av Courtney Summers
Jag har skrivit ner en hel sida med böcker endast skrivna av Courtney Summers, och detta är den som jag vill läsa mest. Den verkar SÅ bra! Omslaget, titeln, handlingen, allt!

What happened to goodbye av Sarah Dessen
Jag älskade verkligen Mycket mer än så och jag har mitt perfekta liv hemma som jag ska läsa under jullovet. Sarah Dessen är en av mina favoritförfattare. Jag längtar så sjukt mycket efter att få läsa denna boken!

Perfect Chemistry av Simone Elkeles
I min "to-read"-lista har jag väldigt många böcker av Simone Elkeles. Och det är denna boken jag ser fram emot mest! Det verkar så underbar!:D

Divergent av Veronica Roth
Behöver jag verkligen ens säga varför jag vill läsa denna?
Goodreads: "Årets bästa bok"
Den verkar vara så sjukt bra!

Tretton skäl varför av Jay Asher
Jag hade inte tänkt läsa denna, men det är så många som säger att den är bra. Jag tänker ge den en chans och läsa den under 2012. Dessutom så är ju det en annorlunda handling, vilket får mig att vilja läsa den ännu mer!

Clockwork Angel av Cassande Clare
Jag har läst baksidan och... WOW? Detta är en av de böckerna jag verkligen MÅSTE läsa så fort som möjligt! Dessutom, älskar omslaget!

Shiver av Maggie Stiefvater
Som jag sa om tretton skäl varför så hade jag inte tänkt läsa denna. Fast så har man hört så mycket bra om den så den har blivit ett måste;)

Iron King av Julie Kagawa
Omslaget är ju bara så snyggt! Och den verkar ju vara jättebra, enligt vad de flesta bokbloggare sagt. Och jag litar på er;) Så hit med den bara tomten!

Ja, detta var min "lilla" lista.
Vilka böcker önskar ni er i julklapp (om ni nu önskar er böcker)?:)
Gör gärna listan ni också!:) //Zozzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar