lördag 5 november 2011

Förföljaren //Emme

Jag har nyss läst ut boken Förföljaren av Magnus Nordin.
Jag valde att läsa den för på baksidan beskrevs boken så bra.
Och som med alla andra böcker, fick framsidan mig på fall.
Jag trodde boken skulle vara sämre än vad den var. Jag trodde den skulle vara som Magnus alla andra böcker. Ledtråd efter ledtråd och sen så tar boken slut fort- i alla andra fall.
Men i detta fallet så var hans bok så... Annorlunda. Det hände saker hela tiden, man fick själv sitta och fundera: Vem är det? Vad kommer nu hända?
Det gillar jag så det är ju ett stort PLUS.
Men man blev liksom förrvirrad. Man visste inte längre vad man skulle tro när man kommit mer än halvvägs. Man var så stensäker på vem som var den skyldige, men sen blev man osäker och tvingade en själv att fortsätta läsa. På så sätt tog boken slut mycket fortare än vad man tänkt sig.

Jag vet inte hur jag ska förklara vad boken handlar om riktigt..
Man får i början av boken läsa om en tjej- Malin- och hennes liv.
En skugga förföljer henne, utan att hon vet det. Vet allt om henne.
Smyger sig närmare och inpå henne. Hennes pojkvän vet ingenting, hennes föräldrar vet ingenting.INGEN vet någonting
  . Det är därför det kommer som en chock när hon plötsligt försvinner. Anmäls som försvunnen.
Polisen har ingenting att gå efter. Men hon är inte den första som försvunnit. Inte heller den som är den sista som försvinner..

Jag rekommenderar er att läsa denna boken.
Om du gillar spänning och action är detta en perfekt bok för dig!
Och baksidan beskriver inte alltid hur spännande boken egentligen är.
Ha det med er när ni ska välja en bok.




Emme läser just nu:
Betyg: 9,5/10
Titel: Förföljaren:
Författare: Magnus Nordin
Förlag: Månpocket
Utgiven: 2005
Omslag: Anders Timrén
Sidor: 255
ISBN: 9789170014024

//Emme


1 kommentar:

  1. Tackar :3
    Har haft runt 4-5 bloggar,tror detta är min 5 blogg :3
    Ja gör så ;)
    // http://ellinorrree.blogg.se

    SvaraRadera