torsdag 15 september 2011

Vem e Emme? //Emme

Jo, ni har säkert undrat lite om vem jag, Emme, är. Vilka är de här två tjejerna som driver denna bloggen?

Jag heter ju Emme och är en av dom här två tjejerna som driver denna bloggen.
På fritiden rider jag, läser, umgås med kompisar och ja, ibland ritar eller skriver jag berättelser. Men har haft paus från mitt skrivande nu ett tag, men påbörjat en ny berättelse nu.
Jag älskar att skriva och det har jag alltid gjort. Utan papper och penna är jag hjälplös.
En dag för nåt år sen kom jag på en berättelse bara sådär. Jag var ute och gick med min kompis och började prata på om en "händelse". En berättelse, helt enkelt. Efteråt skrev jag ner allt och det blev en lång och livlig berättelse om tjuvar, övernaturliga saker och underbara Öland.
Se där, så lätt det kan vara att skriva! :)

Jag älskar havet och åkrar. Där känner man sig.. Fri på något sätt.
Denna sommaren har jag tillbringat med mina sötnosar Sockerpuff och Vanilj- två hästar- och även varit på ridläger med älskade Nizir- han också en häst.
Jag har läst ca. 30 böcker under hela sommaren. Eftersom det vart ganska dåligt väder har jag mestadels varit inomhus och läst dag efter dag. Det är ett av många intresse jag och underbaraste Zozzo delar- läsningen. Zozzo är, som ni kanske redan vet, den tjejen som jag driver denna bloggen med. Tillsammans ska vi få denna bloggen i TOPP och ge er tips på böcker och filmer och berätta om vår vardag och få er att vilja läsa mer mer MER! :)
Men för att få en blogg att gå i TOPP, behöver man hjälp av läsarna! :)
Och det hoppas jag att ni ALLA vill bidra med; en bra blogg med tips från er hur man kan göra den bättre och vad som saknas och vad som behövs förbättras och vad som är bra. På så sätt kan man skapa en bra relation mellan läsaren och skrivaren. Hoppas ni ställer upp! :)



När jag inte skriver lyssnar jag på musik och ritar porträtt av människor, beroende på hur jag känner mig. Oftast ritar jag sorgsna saker och har ALLTID med kors på mina portträtt bilder. Älskar kors men är egentligen inte jätte kristen.

När jag inte bloggar här bloggar jag på min egna blogg som jag driver själv;
http://felixiz.blogg.se/. Den har jag haft sen  22 Mars detta året.
Där skriver jag om min vardag och lite annat. Har tävlingar ibland.
Jag trivs bra med bloggandet och en ynka kommentar från någon, kan få mig på riktigt bra humör! När jag var ledsen en gång, fick jag en kommentar från en bloggare och jag blev så OTROLIGT glad. Kändes som att man inte kunde MÅ bättre i bloggvärlden! :D
Så om ni vill få mig på BRA humör, då vet ni vad ni ska göra ;)

Det var nog allt för mig. Hoppas ni känner mig lite bättre nurå. Kommentera gärna om det är något ni undrar över- svarar alltid och försöker ha snabba svar. Ha en bra helg, och om inte annars ses vi imorgon. Om inte det, ses vi på lördag i think:) Ha det så bra nu! :D
//Emme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar