torsdag 8 september 2011

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - recension //Emme

Jag har läst en bok som heter just precis som inläggets rubrik lyder; Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag skriven av Sarah Ohlsson.
Den handlar, skulle jag tro, om vardagliga livet, hur svårt det kan vara att bestämma sig för det rätta, om den där kompisen är falsk eller kan man tro på henne eller är han fejk?
Jag tror att just det är det boken handlar om. Att bestämma sig, för det rätta och rättvisa valet.
Boken handlar om Olivia som nyss har flyttat till en egen lägenhet med sin älskade kille John. De är det perfekta paret enligt alla och kommer mycket riktigt bra överens de flesta gångerna, men det kan ju också bli smågräl ibland vilket hör till ett äkta förhållande. Det börjat hända saker i både Olivias och Johns liv. De separerar och till en början vet Olivia inte vad hon ska ta sig till. Ska hon fortfarande försöka hålla fast vid John och vänta tills de blir ihop igen, eller ska hon släppa taget och börja dejta andra killar, som inte är John?
Hur ska hon gå till väga? Olivia sitter i en knepig situation och virar bara in sig mer och mer ju mer hon tänker.

Jag tycker faktiskt att ni ska ge denna boken en chans. Helt okej, fast lite svår att komma in i enligt mig. Men när man väl kommit in i den är det ganska svårt att släppa taget om den. Dom små kapitlen som finns i denna boken är inte så långa, så för dig som inte gillar så långa kapitel är denna boken perfekt för dig.
Jag ger boken 7 kossor av 10 möjliga, just för att den var lite svår att komma in i men ändå riktigt bra.
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan= 7/10 kossor.
//Emme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar